رسانه اسرائیلی:

حماس خود را در شمال غزه بازسازی کرده است

یک رسانه اسرائیلی بعد از حملات گسترده ارتش این رژیم به محله زیتون در شمال نوار غزه گفت حماس توانسته خود را در شمال بازسازی کند.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، امروز (شنبه)، به نقل از چند منبع در ارتش این رژیم نوشت که نیرو‌های حماس در مناطق شمالی غزه خود را بازسازی کرده‌اند.

منابع یادشده که اشاره‌ای نیز به نام آنها نشده، اضافه کردند حضور مجدد نیرو‌های حماس در محله زیتون، نظامیان اسرائیلی در محور «نتساریم» -محوری که شرق غزه را به غرب آن متصل می‌کند- به خطر می‌اندازد.

نیرو‌های اسرائیلی صبح امروز حملات سنگینی را به محله زیتون در شمال نوار غزه آغاز کردند.

یک فرمانده میدانی در محور مقاومت به المیادین گفت ارتش اسرائیل حملات گسترده‌ای را به محله زیتون آغاز کرد و خانه‌های غیرنظامیان را یکی پس از دیگری هدف حمله قرار داد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل وارد درگیری شدند و توانسته بخشی از ارتش اسرائیل را عقب برانند. به دنبال این حملات، بسیاری از شهروندان فلسطینی مجبور به ترک محل زندگی خود و خروج از محله زیتون شدند.

همزمان با این گزارش، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» نوشت که حتی اگر نیرو‌های اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه حمله کنند، حماس باز هم در آنجا باقی خواهد ماند. آحارانوت می‌گوید هیچ راهکار سحرآمیزی برای تحت‌تاثیر قرار دادن حماس وجود ندارد.

ارتش اسرائیل چند روزی است که علی‌رغم هشدار‌های بین‌المللی، تانک‌های خود را در رفح (جنوب غزه) مستقر کرده و حملات پراکنده‌ای را به شرق این منطقه آغاز کرده است.

بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در منطقه رفح اسکان دارند که حمله اسرائیل به این منطقه فاجعه دیگری را رقم بزند.

تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرده است که حدود ۱۰ هزار نفر دیگر زیر آوار‌ها هستند.

منبع: فارس

برچسب ها: جنبش حماس ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار