فیلمساز آمریکایی: آمریکا بر مبنای اشغال سرزمین بومیان شکل گرفته است

«اسپایک لی» فیلمساز آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی گفت: آمریکا بر پایه اشغال سرزمین بومیان و نسل‌کشی آن‌ها شکل گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی والچر، اسپایک لی، فیلمساز آمریکایی و برنده جایزه اسکار در حمایت ضمنی از اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا گفت ایالت‌های آمریکا بر پایه اشغال سرزمین بومیان و نسل کشی آن‌ها شکل گرفته‌اند.

لی در تماس ویدئویی با برنامه دیلی شو گفت: نخستین فردی که به خاطر آمریکا و در جنگ انقلاب آمریکا جان داد، یک فرد سیاه‌پوست بود. این اتفاق سال ۱۷۷۰ افتاد. حقیقتی به نام کشتار بوستون وجود دارد که فردی به نام «کریسپس اَتاکس» در آن واقعه، کشته شد.

این فیلمساز در ادامه گفت: از همان ابتدا ما [سیاه‌پوستان] برای این کشور جنگیده ایم. از همان ابتدا ما برای این کشور مبارزه کرده ایم، اما این کشور برای ما نمی‌جنگد. ما کشوری را دوست داریم که ما را دوست ندارد. زمانی که این «عنصر نارنجی» [ترامپ] درمورد برادر ما «کالین کاپیرنیک» صحبت می‌کند و می‌گوید که او میهن پرست نیست، باید بفهمد که کالین با زانو زدن خود، به نیرو‌های مسلح و افتخارات گذشته کشور، قرمز، سفید، آبی, [پرچم آمریکا] بی احترامی نکرد، بلکه او درمورد همان چیزی حرف می‌زند که مردم در خیابان‌های آمریکا به خاطر آن تظاهرات می‌کنند.

وی ادامه داد: عامل نارنجی (ترامپ) همچنین بازیگران لیگ ملی فوتبال را حرامزاده می‌خواند! او همچنین از واژه‌ای استفاده کرد که متعلق به جنگ ویتنام است؛ این واژه خطاب به معترضان ضد جنگ گفته شد که معنی آن این است: «آمریکا! یا آن را دوست داشته باشید یا از آن بروید.» اول از همه، تو نمی‌توانی به هیچ آمریکایی آفریقایی تباری بگویی «دوستش داشته باش یا ترکش کن!» ما [بومیان] این «کشور لعنتی» را ساختیم. می‌دانم که برخی قبلاً از زبان من این را شنیده اند که بنیان آمریکا بر پایه سرزمین بومیان اینجا و نسل کشی آن‌ها شکل گرفته است. برده داری را نیز به این اضافه کنید. این بنیان آمریکاست و یک واقعیت است.

اقدام خشونت‌بار یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست منجر شد. شهر‌های مختلف آمریکا طی هفته‌های گذشته صحنه اعتراضات گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت بار پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل بی‌رحمانه این مرد سیاه پوست هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
كلا آمريكا بر اساس اشغال همه مردم دنيا و به بردگي كشوندن اونا شكل گرفته برا همينم امام بهش ميگه شيطان بزرگ
آخرین اخبار