سندرز: سنای فعلی آمریکا هیچ کاری انجام نمی‌دهد

سناتور ایالت ورمونت از موضع منفعلانه سنای فعلی آمریکا در قبال تحولات اخیر این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی از ایالت ورمونت، سنای کنونی این کشور را بدترین سنای منفعل در تاریخ معاصر آمریکا توصیف کرد.

برنی سندر، در صحن علنی سنا گفت: سنای کنونی آمریکا تحت رهبری میچ مک کانل که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری خواهان است، غیرفعال است و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: به صورتی غم انگیز و فاجعه بار، این سنا بدترین سنای منفعل در تاریخ معاصر آمریکاست که هیچ کاری انجام نمی‌دهد و همه اعضای این نهاد (سنا) باید عمیقاً احساس شرمندگی کنند، زیرا ما نتوانسته‌ایم به مسئولیت‌ها و وظایف مان در برابر رأی دهندگان عمل کنیم.

 اعتراضات علیه بی‌عدالتی و نژادپرستی در سراسر آمریکا و چندین کشور جهان پس از مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و پس از ۱۶ روز همچنان ادامه دارد و فروکش نکرده است.

جورج فلوید به دست یک پلیس سفید پوست که زانوی خود را حدود نُه دقیقه بر گردن او فشار داده بود به طرز فجیعی کشته شد. ویدئویی که از صحنه قتل او منتشر شد نشان می‌دهد او بار‌ها می‌گوید «نمی‌توانم نفس بکشم» و حالا این جمله پایانی فلوید به شعار معترضان در تظاهرات‌های ضد نژادپرستی در سراسر جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار