مارک میلی: قدم زدن من با رئیس جمهور پس از سرکوب معترضان اشتباه بود

رئیس ستاد مشترک آمریکا اعتراف کرد به عنوان یک ارتشی نباید پس از سرکوب معترضین در حاشیه کاخ سفید، کنار ترامپ حضور می‌یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه طی پیامی ویدیویی حضور خود در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنگامی که نیروهای امنیتی مشغول سرکوب معترضان بودند را اقدامی اشتباه خواند و اعتراف کرد حضور او در آن مکان و همراه رئیس جمهور به عنوان یک نیروی ارتشی بی‌مورد بوده است.

وی گفت: قدم زدن با دونالد ترامپ به سمت کلیسای «سنت جانز» در واشنگتن دی سی در اول ژوئن اقدامی اشتباه از سوی من  بود.

میلی طی ویدیویی خطاب به اعضای دانشگاه دفاع ملی آمریکا گفت حضور او در آن لحظه و در آن محیط، این سوءتعبیر را ایجاد کرده که  ارتش وارد موضوعات و درگیری های داخلی کشور شده است. میلی در ادامه مدعی شد: «حضورم در کنار رئیس جمهور در آن زمان، اشتباهی بود که به آن پی بردم».

دونالد ترامپ، مارک میلی، مارک اسپر و برخی دیگر از افسران نظامی آمریکایی پس از آنکه یگان‌های انتظامی از اسپری فلفل برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز استفاده کردند، از کاخ سفید خارج شدند و ضمن عبور از پارک لافایت به کلیسای سنت جانز رفتند.  

مارک میلی: قدم زدن من با رئیس جمهور پس از سرکوب معترضان اشتباه بود

هزاران آمریکایی خشمگین از مرگ جورج فلوید به دست پلیس نژادپرست در  شهر مینیاپولیس، ضمن برگزاری تظاهرات در حاشیه کاخ سفید برای چندین روز متوالی، ترامپ را روانه زیر زمین کاخ سفید کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار