واشینگتن پست: ترامپ و جهانی از تراژدی

واشینگتن پست در مطلبی به تاثیر وقایع اخیر جهان بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در مطلبی نوشت: نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه برای معرفی نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در حالی امروز در کلیولند آغاز می‌شود که جهان طی هفته گذشته شاهد وقایع تلخی چون حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه، کودتا در ترکیه و شلیک مرگبار به افسران پلیس آمریکا بود. 

در شرایط عادی، نشست مجمع ملی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه معمولاً توجه جهانیان را به خود جلب می‌کنند. اما این دو حزب امسال در شرایطی خود را مهیای معرفی نامزدهای انتخاباتی کرده‌اند که توجه مردم کشورهای دیگر به نقاط مختلفی از جهان معطوف است.

حتی شبکه‌های تلویزیونی نیز در تصمیم‌گیری برای پوشش وقایع مختلف جهان دچار چالش شده‌اند. نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌ها و سایت‌های خبری جهان نشان می‌دهد که جایگاه متمایز اخبار مربوط به نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه و حزب دموکرات در رسانه‌های مکتوب جهان به رغم اهمیت آن طی هفته جاری و هفته آینده به هیچ وجه تضمین‌شده نیست.

به دلیل وقوع اتفاقات مختلف در سراسر جهان شاید در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیگر کسی از روی فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها و بیوگرافی آنها درمورد آنها قضاوت نکند؛ بلکه رای‌دهندگان بیشتر شاید به گفته‌های کنونی آنها و اینکه این گفته‌ها تا چه حد می‌تواند به از بین رفتن فضای دوقطبی موجود در جامعه آمریکا کمک کند، توجه کنند. 

از این رو، فضای کنونی جهان برای دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون به عنوان نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه و دموکرات می‌تواند فرصتی باشد تا آنها تصور خود را در ذهن رای‌دهندگانی که در طول ماه‌های گذشته از اظهارات مشمئزکننده آنها خسته شده‌اند متحول کرده و معیارهای انتخاب آنها در انتخابات سراسری نوامبر را تغییر دهند. 

در حال حاضر، رای‌دهندگان آمریکایی با توجه به وقایع هفته‌ها و ماه‌های اخیر به دنبال نامزدی هستند که راه‌حل موثری برای مقابله با تروریسم داشته باشد و علاوه بر این، بتواند شکاف نژادی و طبقاتی موجود در جامعه آمریکا را به بهترین شکل ممکن پر کند.

بنابراین، تصویری که ترامپ و کلینتون در مدت باقیمانده تا انتخابات می‌توانند در ذهن رای‌دهندگان آمریکایی از خود بسازند، در این دوره از انتخابات بیش از هر دوره دیگری در سرنوشت انتخاباتی آنها تاثیرگذار خواهد بود. 

این مسئله بویژه برای ترامپ حائز اهمیت است؛ چراکه او همچنان نسبت به کلینتون از جایگاه پایین‌تری در نظرسنجی‌ها برخوردار است و حتی انتخاب «مایک پنس» به عنوان شریک انتخاباتی او نیز نتوانسته است آینده انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان را روشن‌تر کند. 

آخرین نظرسنجی مشترک واشنیگتن پست و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که تنها 39 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی او را واجد شرایط لازم برای ورود به کاخ سفید می‌دانند.

مسلماً در میان رای‌دهندگان آمریکایی افرادی وجود دارند که صرفاً به خاطر ابراز وفاداری به حزب موردعلاقه خود در انتخابات نوامبر به او رای خواهند داد؛ اما این تعداد رای‌دهنده به هیچ وجه برای انتخاب او به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا کافی نیست. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار