آغاز کنوانسیون انتخاباتی در آمریکا/ تاثیر آشوب جهانی بر انتخابات ریاست‌جمهوری

وقایع اخیر در کشورهای ترکیه، فرانسه و سایر نقاط جهان تغییرات بسیاری در سیاست های جهانی ایجاد کرده و انتخابات آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ حملات تروریستی، ناآرامی های جهانی و مشکلات داخلی آمریکا، پرسش دشواری برای دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا ایجاد کرده است: «آیا زندگی آینده ما به این شکل است؟»

فرانسه از ابتدای سال 2015 تاکنون شاهد 9 یا 10 حمله تروریستی بوده است. حملات تروریستی با شمار بالای تلفات، به حادثه‌ای تکراری در بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده است. از بغداد تا بروکسل، مایدوگوری و لاهور، حملات تروریستی با شدت‌های متفاوت و در بازه‌های زمانی کوتاه در حال رخداد هستند.

در سوی دیگر دنیای سیاست، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و پروژه های چندین ساله آن تاثیر بی سابقه ای در سیاست داخلی این کشور و سایر کشورهای جهان داشته است. کودتای نافرجام ترکیه نیز باعث شد دولت این کشور به سرکوب مخالفان روی آورده است. جنگ پنج ساله سوریه با صدها هزار قربانی همچنان ادامه دارد و پایانی برای آن دیده نمی شود.
 
در زمینه مشکلات داخلی آمریکا، روزانه اخبار مرگ و میر در اثر خشونت‌های بی مورد و حتی خشونت های پلیس به گوش می‌رسد. در بسیاری از شهرهای این کشور، نیروهای پلیس نیز تحت حمله قرار گرفته و چندین نفر از آن ها کشته شده‌اند.

ترامپ و کلینتون باید به زودی پاسخی برای مسائل جهانی ارائه دهند. آیا این رخدادها در نظر آن ها گذراست یا این که مردم باید برای وقوع مجدد آن‌ها خود را آماده کنند؟ شاید هم پاسخ آن‌ها در میان این پرسش ها قرار گرفته است.

بسیاری از تحلیلگران امنیتی اظهار کرده‌اند مفهوم تروریسم تغییر کرده است و داعش با تشویق طرفداران خود و انجام عملیات‌های مستقل، خطر را هرچه بیشتر افزایش داده است. آن ها معتقد هستند روش های داعش باعث می شود تا پیشگیری از عملیات های تروریستی بسیار دشوار و حتی غیر ممکن شود، چرا که بسیاری از عاملان این اقدامات دیگر به صورت هماهنگ‌شده عمل نمی‌کنند.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود، چهره ای آرام به خود گرفته و مدعی شده که می تواند مشکلات جهان را به تنهایی حل کند. از سوی دیگر ،کلینتون اظهار کرده با استفاده از چندین دهه تجربه، برای مواجه با مشکلات پیش رو توانایی بیشتری دارد. 

در همین حال، اوباما نسبت به حملات اخیر نیز بی تفاوت بوده است. وی در سخنرانی های خود اظهار کرده عملیات های صورت گرفته از سوی "گرگ‌های تنها" قابل پیشگیری نیست و مبارزه با آن ها تقریبا غیر ممکن است. این موضوع به جمهوری خواهان اجازه داده تا تبلیغات منفی خود را بر پایه آن بنا کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار