نگرانی‌های امنیتی در آستانه برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان

تظاهرات مخالفان و موافقان دونالد ترامپ، نگرانی‌های امنیتی در محل برگزاری کنوانسیون را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "هیل"، هزاران تظاهرکننده طرفدار و مخالف دونالد ترامپ – نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در شهر کلیولند ایالت اوهایو -- محلی که کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان قرار است آن‌جا برگزار شود – گرد هم خواهند آمد. پلیس از این اجتماعات گسترده که در آن گروه‌ها با یکدیگر تضادهایی دارند نگران است.

گروه‌های مختلفی اعلام کرده اند در این منطقه دست به تظاهرات خواهند زد. در قوانین اوهایو، حمل اسلحه مجاز اعلام شده است. اما سازمان دهندگان این کنوانسیون و نیروهای پلیس نگران این مسئله هستند.

"فرانک جکسون" – شهردار کلیولند – در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: "قصد ما، پیروی از مقررات است. اگر قوانین می‌گویند شما می‌توانید با خود اسلحه حمل کنید، پس می‌توانید. اینکه من با این امر موافق یا مخالفم مسئله دیگری است."

این در حالی است که بسیاری از گروه‌ها اعلام کرده اند علیه ترامپ تظاهرات مسالمت‌آمیز ترتیب خواهند داد. یکی از سازمان دهندگان این گروه‌ها گفت هزاران نفر از نزدیک به 20 ایالت آمریکا برای برگزاری این تظاهرات حاضر خواهند شد. وی همچنین گفت این تظاهرات بر اظهارات نژادپرستانه، ضد مهاجر و ضد مسلمان ترامپ تمرکز خواهد کرد.

طبق پیش‌بینی‌ها، این کنوانسیون نزدیک به 50 هزار بازدیدکننده خواهد داشت. از بین این بازدیدکنندگان، 15 هزار نفر از اعضای رسانه‌ها خواهند بود.

پلیس فدرال آمریکا و مقامات دستگاه‌های محرمانه دولت آمریکا اعلام کرده اند هیچ تهدید خاصی در این گردهمایی وجود ندارد. پلیس فدرال از مردم دخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، پلیس را آگاه کنند. رئیس پلیس کلیولند در این باره گفت: "با اینکه اولویت بندی تهدیدات امری بسیار دشوار است، چالش برانگیزترین تهدید، این است که از آنچه اتفاق خواهد افتاد مطلع نیستیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار