اعزام هزاران نیروی امنیتی به محل برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان آمریکا

مقامات آمریکایی برای جلوگیری از بروز خشونت در خیابان‌ها هزاران نیروی امنیتی را به "کلیولند" اعزام می‌کنند.

اعزام هزاران نیروی امنیتی به محل برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری خواهان آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی نیوز، «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به زودی در کنوانسیون ملی این حزب  (آر ان سی) شرکت می کند. می توان گفت نوعی دوگانگی سیاسی بی سابقه در حال حاضر بر این فضای انتخاباتی حاکم است.  بیش از 2400 نماینده جمهوری خواه از 50 ایالت در نشست نام نویسی چهار ساله شرکت می کنند. این نشست در ساختمان «کویکن لُنز» و همراه با سخنرانی، رأی گیری و سرگرمی های دیگر برگزار می شود.

این در حالیست که بیرون از ساختمان برگزاری نشست مذکور اتفاقاتی قابل پیش بینی روی خواهد داد. اگر طبق پیش بینی ها هزاران تظاهرکننده عضو گروه های «ایستاده با هم در مقابل ترامپ،» «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» و تعداد بیشماری گروه دیگر از جمله طرفداران ترامپ در «کلیولند» حضور یابند، شاهد دومین نمایش بزرگ این شهر خواهیم بود.

برخی از مقامات با توجه به اتفاقات اخیر از جمله  تیراندازی دالاس و کشته شدن افسران پلیس، نگران شرایط امنیتی این شهر هستند. «جه جانسون،» وزیر فعلی امنیت داخلی آمریکا پنجشنبه اعلام کرد: «من نگران احتمال وقوع خشونت هستم.»

«جیمز کومی،» رئیس پلیس فدرال آمریکا نیز با جانسون هم عقیده است و اعلام کرد:« هر زمانی که یک رویداد سیاسی مهم در آمریکا حال رخ می دهد، احتمال درگیری در تروریسم داخلی بیشتر می شود.»

یکی از مهم ترین نگرانی های مقامات آمریکا این است که حمل اسلحه در «اوهایو» آزاد است. این در حالیست که مردم از آوردن اشیایی مانند چترهای نوک فلزی، چاقو، تفنگ های آب پاش، ماسک گاز و توپ تنیس به محدوده ی 1.7 مایلی محل برگزاری کنوانسیون منع شده اند. با ابنکه حمل سلاح گرم در سالن کنوانسیون ممنوع شده ولی احتمال درگیری در خیابان ها بسیار بالا است.

کومی اعلام کرد قصد دارد 4 هزار نیروی امنیتی از جمله صدها نیروی «اف بی آی» را برای تأمین امنیت تظاهرکنندگان، نمایندگان، حضار و خبرنگاران به کلیولند اعزام کند. البته 3100 افسر از اداره پلیس کلیولند نیز حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار