روزنامه واشینگتن پست نوشت:

مجمع ملی جمهوری‌خواهان/ حزبی که خود را به رسمیت نمی‌شناسد!

برخی از رهبران حزب جمهوری‌خواه آمریکا علی‌رغم اعلام حمایت از ترامپ همچنان نسبت به انتخاب وی در شک و گمان به سر می‌برند.

مجمع ملی جمهوری‌خواهان/ حزبی که خود را به رسمیت نمی‌شناسد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در مطلبی نوشت: مجمع کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه روز دوشنبه در شهر کلیولند اوهایو آغاز به کار می‌کند. مقامات آمریکایی برای جلوگیری از بروز خشونت در خیابان‌ها هزاران نیروی امنیتی را به این شهر اعزام کرده‌اند. ساکنان شهر نیز در سایه حوادث تروریستی فرانسه با احتیاط بیشتری از این رخداد سیاسی استقبال می‌کنند.

قرار است در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه برنامه‌های حزب همچون مقابله با داعش و امنیت داخلی آمریکا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. با این حال، مهم‌ترین بخش برگزاری مجمع اعلام رسمی نامزد حزب جمهوری‌خواه است که یک واقعیت در پس پرده آن وجود دارد و آن نگرانی رهبران حزب درباره نامزدی دونالد ترامپ است. برخی از رهبران حزب جمهوری‌خواه آمریکا علی‌رغم اعلام حمایت از تاجر نیویورکی همچنان نسبت به انتخاب وی در شک و گمان به سر می‌برند. عده‌ای نیز معرفی ترامپ به عنوان نامز نهایی حزب جمهوری‌خواه را پایان وحدت و یکپارچگی حزب عنوان کرده‌اند.

حزب جمهوری‌خواه آمریکا از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان تا جورج دابلیو بوش با تغییرات متعددی مواجه بوده است و ساختار کوچک خود را حفظ کرده است. این حزب از اصول اجتماعی و محافظه‌کارانه خود حمایت کرده و به این شکل انسجام خود را حفظ کرده است. در حال حاضر، با معرفی ترامپ حزب جمهوری‌خواه در معرض اختلافاتی قرار دارد که گاهی از سوی رهبران حزب نادیده گرفته شده است. به‌گونه‌ای که جان کیسیک –فرماندار اوهایو— در وصف موقعیت حزب جمهوری‌خواه می‌گوید: به عقیده من حزب جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال این است که واقعیت وجودی خودش را بیابد.

بسیاری بر این باورند که ترامپ تغییر کرده است با این وجود او همچنان بر برخی از سیاست‌های خود درباره قوانین تجارت، مهاجرت، همجنسگرایان و امنیت اجتماعی پایبند است.

در انتهای این مطلب آمده است: شکاف بین حزب و ترامپ زمانی تشدید می‌شود که گروهی از اعضای حزب از وی حمایت نکنند. این روند می‌تواند موجب غیبت برخی از چهره‌های سرشناس حزب در مجمع ملی کلیولند شود. از سوی دیگر، بسیاری از جمهوری خواهان از شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) واهمه دارند. جمهوری خواهان خوش‌بین نیز به تحرکات و تبلیغات منفی علیه هیلاری کلینتون امیدوارند. در نهایت آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است انتخاب ترامپ از سوی حزب و پیشبرد خواسته‌های حزب به‌وسیله ترامپ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار