اعتراض شدید مخالفان ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان+ تصاویر

مخالفانِ نامزد انتخابات آتی آمریکا در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان در کلیولند، مخالفت خود را با وی به شدت اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه از اعتراض شدید مخالفان دونالد ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان در کلیولند در ایالت اوهایو خبر می‌دهند. 

مجمع سراسری حزب جمهوریخواه آمریکا که قرار است دونالد ترامپ را به عنوان نامزد نهایی این حزب برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا معرفی کند، روز دوشنبه در کلیولند در ایالت اوهایو آغاز به کار کرد. 

این نشست با یک دقیقه سکوت به احترام سه نیروی پلیس آمریکایی که روز گذشته در شهر باتون‌روژ در ایالت لوئیزیانا کشته شدند آغاز شد.

نمایندگان مردمی ترامپ در آخرین تلاش برای ممانعت از اعلام نام وی به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناکام ماندند. حق رای نمایندگان مرمی به آنها این اختیار را می‌دهد تا از نامزدی حمایت کنند که پیش از این در انتخابات مقدماتی شکست خورده است؛ اما دست‌کم نمایندگان مردمی در 3 ایالت آمریکا از این نامزد اعلام حمایت کرده باشند.

زمانیکه نمایندگان مردمی مخالف ترامپ نتوانستند از تبصره ذکر شده استفاده کنند، تصمیم گرفتند اقداماتی خرابکارانه در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان انجام دهند و در روند جلسه اختلال بوجود آورند. این آخرین تلاش مخالفات ترامپ است که امیدوارند بتوانند مانع از معرفی وی به عنوان نامزد نهایی حزب شوند. معرفی ترامپ به بحث داغ و جنجالی نشست جمهوری‌خواهان تبدیل شده است.

اعتراض شدید مخالفان ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان

مشکل دیگر ترامپ اینجاست که از سوی چهره‌های سرشناس حزب جمهوری‌خواه حمایت نمی‌شود. "نیوت گینگریچ،" رئیس جملس نمایندگان پیشین آمریکا و یکی از حامیان فعلی ترامپ، در این باره گفت: حزب جمهوری‌خواه بیش از حد به خانواده "بوش" لطف داشت؛ اما حالا آنها از ارائه کوچکترین کمک و حمایتی دریغ می‌کنند.

سخن وی به امتناع "جرج بوش" پدر و "جرج دبلیو بوش" پسر، دو رئیس جمهور پیشین آمریکا از ترامپ اشاره دارد.

اعتراض شدید مخالفان ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان

دونالد ترامپ در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود از آغاز جنگ عراق بوسیله جرج بوش پسر بارها انتقاد کرد و زمانیکه "جب بوش" پسر کوچکتر خانواده بوش‌ها برای حضور در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد، از سوی ترامپ مسخره شد. با این اوصاف طبیعی است خانواده بوش دل خوشی از ترامپ نداشته باشد.

اعتراض شدید مخالفان ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان

علاوه بر نمایندگان مردمی که در نشست حزب جمهوری‌خواه با معرفی شدن ترامپ به عنوان نامزد نهایی این حزب مخالفت کرده بودند، برخی شهروندان آمریکایی مخالف ترامپ نیز با تجمع در خیابان‌های اطراف محل برگزاری نشست، اعتراض خود را نسبت به حضور وی در دور نهایی انتخابات ابراز کردند. برخی از معترضان با سلاح‌های گرم به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند رای دادن به نامزد ریاست جمهوری که حامی حمل سلاح است چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

اعتراض شدید مخالفان ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان

اعتراض شدید مخالفان ترامپ در نشست مجمع سراسری جمهوری‌خواهان



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار