هیل: افشای اطلاعات محرمانه کشوری توسط یک هکر امنیتی

نشریه هیل در گزارشی اعلام کرد گوچیفر2 یک سری مدارک جدید و محرمانه را از سرور ملی دموکراتها برایش ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، گوچیفر2، هکر پشت رخنه امنیتی اخیر در کمیته ملی دموکراتیک آمریکا، یک سری مدارک جدید را از سرور کمیته ملی دموکرات ها برای هیل فرستاده است.

این هکر مرموز، مدارک مربوط به مخالفت با دونالد ترامپ را انتشار داده که یک راهکار تقابلی برای گردهمایی جمهوری خواهان است و اطلاعات شخصی 20 هزار کمک کننده را در بر دارد.

این دومین سری اطلاعاتی است که فقط برای هیل ارسال می شود.

فایل های جدید، شامل راهکارهای سیاسی، گردهمایی آینده ملی دموکرات ها و نحوه جذب کمک مالی هستند.

یکی از این فایل ها با عنوان «26 مارس 2016-برنامه ای برای تنفس»، گویا یادداشت هایی از تماس با شرکای دموکراسی مشاور سیاسی را ذکر می کند. این فایل دربرگیرنده تاکتیک های سیاسی برای تعطیلی موقت کنگره ای ماه آوریل است که روز بعد آغاز شد.
این تماس حول پنج محور است-بودجه، مهاجرت، خشونت با سلاح، توقف حامیان از نامزدی وزیر دادگستری، و چارچوب هسته ای ایران که قراربود هفته بعد اعلام شود.

یادداشت های مربوط به ایران ذکر می کند که قرار بود توافق هسته ای، آن موقع «توافقی عالی برای حمایت از امنیت ملی» اعلام شود اما ذکر می کند که «دموکرات های دمدمی مزاج می خواهند بر آن خدشه وارد کنند».

در این یادداشت نوشته شده است که دموکرات های دمدمی مزاج»-کوری بوکر، باب کِیسی، مارک وانر، پیترز، جو منشن، کریستن جیلیبرند-«ممکن است به نفع» لایحه احتمالی تحریم ها توسط باب «منندز رای بدهند و همه چیز را خراب کنند.

نکات مربوط به مهاجرت بیان می کنند که در این کنگره کسی حرکتی نخواهد کرد و به نقل از گزارشی ذکر می کند «این ضد مهاجرت ترین کنگره» بوده است.

بخش مهاجرت نیز اشاره می کند مردم کشور سردرگم هستند و ادامه می دهد در حال حاضر، بخش زیادی از تلاش های ما صرف رقابت شیکاگو می شود و احتمال می دهد در این کار، اداره استراتژی های دموکراسی شیکاگو هم نقش داشته است.

در نکاتی دیگر، راهکارهای ضربه زدن به جمهوری خواهان در «بودجه بهداشتی»، کنترل اسلحه و رای اعتماد وزیر دادگستری برخلاف برنامه وزیر دادگستری وقت برای استعفا ذکر شده اند.

مدارک دیگر شامل یادداشتی است که روز 24 مارس 2015-هفته ها قبل از اعلام نامزدی احتمالی هیلاری کلینتون-برای کسب قانونی پول از حامیان شخصی کلینتون است. این یادداشت به جان پودسا، مشاور سیاسی که حالا رئیس ستاد کلینتون است، دنیس چنگ، مسوول جمع آوری پول برای کلینتون و همچنین رابی موک، مدیر کارزار کلینتون نیز ارسال شده است.

در یکی از پانوشت های این یادداشت اشاره شده است که «هیچ کدام این ها دلیل اعلام نامزدی کلینتون نمی شود».

سری فایل های منتشر شده توسط این هکر، حاوی فایل هایی است که کمک های دریافتی جمهوری خواهان و دموکرات ها به بانک ها را نشان می دهد.

در این فایل ها، اطلاعات مربوط به نام، شماره تلفن، نشانی پستی و ایمیلی هزاران حامی و داوطلب حزب از جمله برخی چهره های سرشناس وجود دارد.

گوچیفر 2 مرموز که اهل رومانی است، تا کنون ادعا می کرد یک فرد غیر سیاسی است. اما شواهدی وجود دارد که او احتمالا یک نفر نیست و گرایش های سیاسی دارد.

کارشناسانی که این حمله را بررسی کرده اند می گویند این کار، شبیه اقدامات تیم های اطلاعاتی روس هاست. اطلاعات افشا شده، حاکی از اطلاعات جزء به جزء افراد سیاست مدار آمریکا و حتی اتهاماتی است که کمتر در معرض افکار آمریکایی ها قرار دارد.

کمیته ملی دموکرات ها از اعلام نظر جدید در این باره خودداری کرد و ادعا کرد که دولت روسیه در این کار دخالت دارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار