ادعای یک مقام کاخ سفید: ایران و کره‌شمالی برای انجام حملات سایبری علیه آمریکا متحد شده‌اند!

یکی از مقامات کاخ سفید ادعا کرد ایران و کره‌شمالی به منظور دست یافتن به اطلاعات سری آمریکا، دست به حملات سایبری علیه این کشور می‌زنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه "دیلی استار"، کاخ سفید ادعا کرده است هکرهای ایران و کره‌شمالی به منظور دستیابی به اطلاعات فوق سری آمریکا، به صورت هماهنگ به انجام حملات سایبری علیه این کشور اقدام کرده اند.

روز سه شنبه، "لیزا موناکو" – مشاور بخش ضد تروریسم در کاخ سفید – در کنفرانسی درباره حملات سایبری گفت: "کره شمالی و ایران نشان داده اند می‌توانند دست به حملات مخربی در زیرساخت‌های مهم آمریکا بزنند." به گفته وی، این هکرها می‌توانند به نیروگاه‌های برق، سامانه‌های دفاعی و حمل نقل حمله کرده و موجب آشوب در این کشور شوند.

موناکو در ادامه گفت: "اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم، ما اکنون در آستانه یک انقلاب در حوزه تهدید‌های سایبری قرار داریم. این موضوع روز به روز گسترده‌تر و خطرناکتر می‌شود."

وی ایران و کره شمالی را به عنوان عواملی خطرناک در زمینه امنیت سایبری خواند. موناکو همچنین پیشنهاد کرد تحریم‌های هدفمند علیه هکرهای مخرب وضع شود. اما وی تاکید کرد این تحریم‌ها تنها در زمان مناسب اجرا خواهند شد.

اوایل سال جاری میلادی، هکرهای ایرانی به نفوذ به سامانه کنترل رایانه‌ای یک سد کوچک در نزدیکی شهر نیویورک متهم شدند.

یکی از شهروندان کره شمالی که از این کشور فرار کرده است به بی‌بی‌سی گفت کره شمالی نزدیک به 6000 هکر آموزش دیده دارد و در حال گسترش حملات سایبری به کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
باز ایران ایران گفتن این امریکاییها شروع شد اقای روحانی یا چیزی بگو یا بزار ما بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
کافر همه را به کیش خود پندارد .چطور حملات سایبری خودش بادوست کودک کشش رژیم صهیونیستی روبه زیرساختهای ما که به لطف خدای بزرگ اکثرشون خنثی شدن رو نمیگه ؟بابا وقاهت هم حدی داره .
آخرین اخبار