همسر ترامپ، سخنرانی‌اش را از اظهارات میشل اوباما کپی‌برداری کرده بود!

ملانیا ترامپ در نخستین سخنرانی رسمی خود، اظهارات سال ۲۰۰۸ همسر رئیس جمهور این کشور را کپی‌برداری کرد.

همسر ترامپ، سخنرانی‌اش را از اظهارات میشل اوباما کپی‌برداری کرده بود!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، ملانیا ترامپ، همسر نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در نخستین سخنرانی رسمی خود در گردهمایی کمیتۀ ملی حزب جمهوری‌خواه از سخنرانی سال ۲۰۰۸ میشل اوباما، بانوی اول این کشور را کپی برداری کرده است. 

دونالد ترامپ، نامزد میلیاردرِ حزب جمهوری‌خواهِ آمریکا قرار است در گردهمایی کمیتۀ ملی این حزب که از دوشنبه (به وقت امریکا) در شهر کلیولند در ایالت اوهایو آغاز شده است، به عنوان نامزد نهاییِ این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا، معرفی شود. 

وی ساعاتی پیش در حرکتی غیرمعمول برای معرفی همسرش به نمایندگان ایالتیِ حزب، بر روی صحنۀ این گردهمایی رفت و گفت مفتخر است که بانوی اول آیندۀ امریکا را به حاضرین معرفی کند. 

سخنرانی ملانیا عبارات و کلماتی دقیقاً مشابه سخنرانی میشل اوباما در گردهمایی حزب دموکرات هنگام نامزدی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا داشت. 

به عنوان مثال ملانیا گفت: «از سنین کودکی، پدر و مادرم به من آموختند که باید برای آن‌چه در زندگی می‌خواهید، سخت تلاش کنید: که یک شخص باید به آن‌چه می‌گوید پایبند باشد و بر سر قول‌های خود بماند؛ که باید به انسان‌ها احترام گذاشت. آن‎‌ها در زندگی روزمرۀ خود به من ارزش‎‏‌ها و اخلاقیات را نشان دادند و آموختند.» 

این در حالی است که میشل اوباما در سال ۲۰۰۸ در عباراتی تقریباً مشابه گفته بود: «من و باراک با ارزش‌های مشابه بسیاری رشد کردیم: این‎که باید برای چیزی که می‌خواهید سخت تلاش کنید؛ این‎که باید به سخنان خود پایبند باشید و به آن‌چیزی که می‌گویید عمل کنید؛ این‌‎که با انسان‌ها با کرامت و احترام برخورد کنید، حتی اگر آن‎‌ها را نمی‌‎شناسید، حتی اگر با آن‌ها موافق نیستند.» 

ملانیا مدعی شده است که کمترین کمک ممکن را برای نگارش سخنرانی خود دریافت کرده است، اما سخنرانی‎های مربوط به رقابت‌های انتخاباتی در امریکا را اغلب مشاوران می‌نویسند. 

براساس گزارش شبکۀ خبری سی. ان. انِ آمریکا، ملانیا که به دلیل اصالت اسلوانیایی‎اش به سختی انگلیسی صحبت می‌کند به مدت پنج تا شش هفته با یک تنظیم‌کنندۀ سخنرانی تمرین کرده است. 

ملانیا، که پیش از ازدواج با ترامپ به عنوان یک مدل فعالیت می‌کرده است، در سخنرانی خود سعی کرد تصویر رئوف‌تری از همسر جنجالی خود نمایش دهد و شهادت داد که ترامپ هرگز امریکا را ناامید نخواهد کرد. 

با توجه به اظهارات سختگیرانه و خشن ترامپ که پیش‌تر گفته بود در صورت تصدی منسب ریاست جمهوری، مسلمانان را از ورود به امریکا منع می‌کند و یا دیواری برای جلوگیری از ورود پناهجویان به ایالات متحده خواهد ساخت، همسر ۴۶ سالۀ وی سعی کرد تصویری سخت‌گیر ولی در عین حال مهربان و وفادار از همسرش ارائه بدهد. 

ملانیا تنها چند ساعت پس از آن سخن می‌گفت که نمایندگانِ حزبی مخالف ترامپ سعی داشتند با برگزاری رأی‌گیری برای تغییر قوانین حزبی، از نامزدیِ نهایی ترامپ جلوگیری کنند و البته با توجه به اختلافات موجود، ناکام ماندند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار