با حضور معاون امور استان‌های صدا و سیما؛

۴ شبکه انتخاباتی در خراسان جنوبی راه اندازی شد

۴ شبکه انتخاباتی امروز با حضور معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور، در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور در مراسم راه اندازی شبکه‌های انتخاباتی خراسان جنوبی گفت: صدا و سیما تلاش می‌کند با راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی، شور انتخابات و مشارکت مردمی را افزایش دهد.

او افزود: یکی از مسیر‌هایی که می‌تواند ما را در برگزاری انتخاباتی درست و باشکوه کمک کند راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی است و برای این کار صدا و سیما در ۷ هزار نقطه فرستنده نصب و راه‌اندازی کرده است تا مردم بتوانند از این کانال‌ها بهره‌مند شوند.

عابدینی با بیان اینکه با راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی یک جهش فنی در صدا و سیما رقم می‌خورد عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در شبکه‌های انتخاباتی علاوه بر ویژگی‌های هر حوزه انتخابی، تبلیغات و برنامه‌های نامزد‌ها را نیز برای مردم پخش کنیم تا مردم بر اساس برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی و نزدیکی سلایق و علایق خود به سلایق و علایق نمایندگان، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما همچنین با بیان اینکه هندسه‌ نوین قدرت جهانی امروز به دست جمهوری اسلامی رقم می‌خورد اظهار کرد: به گفته خود اندیشمندان آمریکایی، یکی از چهار کشوری که می‌تواند از شرایط سخت کنونی در جهان عبور کند و قدرت قابل توجه به حساب آید، جمهوری اسلامی است که این گفته اندیشمندان آمریکایی با همان سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار گرفتن ایران در پیچ تاریخی مطابقت می‌کند.

او با بیان اینکه ایران امروز در عرصه‌های علمی و همچنین جنگ نرم حرفی برای گفتن دارد تصریح کرد: اندیشه آزادی‌خواهی اسلامی ایران امروزه از غرب تا شرق و از سوریه، عراق و فلسطین گرفته تا افغانستان و پاکستان در حال شنیده شدن است.

عابدینی همچنین با بیان اینکه انتخابات در ایران با مشارکت عواملی از اقشار مختلف برگزار می‌شود و هیچ کدام از این عوامل استخدام شورای نگهبان نیستند ادامه داد: برگزاری انتخابات با مشارکت خود مردم مانند آنچه در ایران اتفاق می‌افتد در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: تعداد کانال‌های انتخاباتی در هر استان بستگی به تعداد حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نامزد‌ها دارد و امیدواریم با راه‌اندازی این کانال‌ها بتوانیم نقش ارزنده‌ای در ایجاد شور انتخاباتی داشته باشیم.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز گفت: راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی در این استان با توجه به پراکندگی جمعیت و پهناور بودن آن نسبت به دیگر استان‌ها و همچنین بحث سیگنال رسانی، کمی دشوارتر بود، اما با انجام کار جهادی این کانال‌ها دو روز زودتر از موعد آماده بهره‌برداری شد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۹۸.۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال رادیویی و تلویزیون قرار دارند افزود: ۷۵ درصدِ این افراد از پوشش ۴ شبکه انتخاباتی بهره‌مندند و تلاش می‌شود بقیه نیز به زودی از آن بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


آینه‌دار با بیان اینکه مدیر، عوامل شیفت، عوامل پخش و نیرو‌های فنی کانال‌های انتخاباتی در صدا و سیمای خراسان جنوبی، همگی مشخص و برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: خراسان جنوبی در راه‌اندازی شبکه‌های اچ دی نیز جزو استان‌های پیشرو است و تلاش می‌شود برای ۶ شهرستان استان این شبکه‌ها راه‌اندازی شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۵ درصد کار‌های اچ دیِ شبکه خاوران نیز انجام شده است اظهار کرد: امیدواریم به زودی برنامه‌های شبکه خاوران به صورت اچ دی به مردم ارائه شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه امروز تحولات بسیاری در عرصه‌های بین المللی در حال انجام است، گفت: الان هرچه جلو می رویم شاهد اتفاقات بزرگ هستیم و تحولات به سمت تضعیف جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت که کانون آن انقلاب اسلامی است، پیش می‌رود.

او با بیان اینکه ایران در تحولات خاورمیانه اثرگذاری فراوانی دارد، افزود: اکنون غرب و جهان غرب از ایران اسلامی هراس دارد که نشان دهنده اقتدار ایران است.

قناعت تصریح کرد: هر کشوری مولفه‌ای دارد که مولفه اصلی جمهوری اسلامی ایران، مردم است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایران در حوزه‌های بهداشتی، عمرانی، علمی، هسته ای، نانو و سایر حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد، بیان کرد: در ۴ دهه گذشته شاهد پیشرفت‌های فراوان در کشور بودیم که مولفه مردمی و پشتوانه مردمی در این پیشرفت‌ها از همه موثرتر است.

او با تأکید بر اینکه انتخابات در ایران واقعی است و نمایشی نیست، عنوان کرد: دشمن، امید به برهم زدن شرایط انتخابات در کشور دارد که خارج کردن مردم از صحنه انتخابات، مأیوس کردن مردم در تمامی صحنه‌ها و ایجاد دو قطبی در بین مردم از ترفند‌های آنان است.

قناعت با تأکید بر اهمیت بصیرت افزایی و روشن گری در شرایط کنونی ادامه داد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات، پشتوانه نظام و نشانه‌ اقتدار ایران است که سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی راه اندازی کانال‌های انتخاباتی در حوزه تبلیغات برای نمایندگان را کاری نو و ارزشمند دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار