افزایش سه برابری بودجه اقلام توانبخشی بهزیستی در خراسان جنوبی

بودجه تامین اقلام توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی امسال نسبت به پارسال با افزایش سه برابری روبرو بوده و به مبلغ ۸ میلیارد تومان رسیده است.

شرفی مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان علاوه بر بحث طرح‌های عمرانی و اعتبارات تملک، بحث وسایل کمک آموزشی، اقلام توانبخشی، مسکن مددجویان بهزیستی و مسائل این چنینی مطرح و مصوبات به وزیر نفت ابلاغ شد تا منابع مالی آن که حدود ۳۰ میلیارد تومان است از طریق این وزارت تامین و جذب شود.

او افزود: هدف امسال ما تامین وسایل کمک توانبخشی برای مددجویان و معلولین تحت پوشش سازمان است که سمعک، ویلچر و تشک مواج از جمله درخواست‌های زیاد مددجویان است.

شرفی بیان کرد: بودجه‌ای که برای این مسئله به سازمان‌های بهزیستی استان‌ها تعلق می‌گرفت یک سوم نیاز سازمان‌ها بود بنابراین در این زمینه مطالبه گری کردیم و همین موضوع باعث شد که بودجه تامین لوازم توانبخشی برای استان از مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان که برای پارسال بود به مبلغ ۸ میلیارد تومان برای امسال افزایش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: از پارسال تاکنون ۲هزار وسیله کمکی توانبخشی به جامعه هدف تحویل داده شده است.

او عنوان کرد: در بحث مستمری‌ها نیز کسی در صف نوبت دریافت مستمری نیست و افراد واجد شرایط می‌توانند به بهزیستی شهر یا شهرستان خود جهت برقراری آن مراجعه کنند و مبلغ مستمری که چیزی تحت عنوان کمک هزینه است از ۷۴۰ هزار تومان برای یک نفر تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۵ نفر است.

شرفی تصریح کرد: برای معلولینی که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند و بسترگرا هستند، ماهیانه مبلغی بالای ۲ میلیون تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین به مددجویان، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی داده می‌شود و از پارسال تاکنون به هزار و ۴۸ نفر از جامعه هدف تسهیلات کم بهره اشتغال زایی با مبلغ کل ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.