اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توانبخشی/ اشتغال معلولان پیگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توانبخشی اختصاص یافته است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در آئین رونمایی از الگوی چند جانبه تأمین و توزیع وسایل کمک توانبخشی گفت: با توجه به مشکلات معیشتی، سرپرستی معلولان در خانه کار دشواری است و هر چند خانواده فرزندان معلول شرایط سختی را دارند، اما معلولان برکت خانواده‌ها هستند.

او افزود: کسب رتبه‌های برتر کشوری از سوی بهزیستی استان، نشانگر آن است که تلاش‌های بسیاری برای خدمت رسانی به معلولان انجام شده که در مرکز و استان این تلاش‌ها دیده می‌شود.

طالبی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی موجود خواستار آن هستیم که بیش از گذشته در این خصوص به خراسان جنوبی کمک شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه کار گروه‌های مربوط به طور مرتب در استان تشکیل می‌شود، اظهار کرد: پارسال و امسال هر یک از مواد قانون حمایت از معلولان را بررسی و آن‌ها را منطبق بر شرایط خراسان جنوبی کرده ایم و توانسته ایم این قانون را برای حمایت از سالمندان معلول و دیگر معلولان اجرایی کنیم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: دستگاه‌های متولی حمایت از معلولان هم موظف هستند تا مواد این قانون را به طور کامل اجرا کنند؛ شاید آمار معلولان استان در روستا‌ها نسبت به جمعیت خراسان جنوبی به دلایلی از آمار کشوری بیشتر باشد، اما باید برای توانمند سازی این معلولان اقدامات لازم را انجام دهیم.

طالبی گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان برای بهزیستی پیش بینی شده که از این میزان، ۲۰ میلیارد تومان آن برای خرید تجهیزات توانبخشی و تهیه جهیزیه است.

معاون استاندار ادامه داد: در مرکز استان اتوبوس‌های ویژه معلولان مناسب سازی شده و تفاهم نامه‌ای هم بین بهزیستی و ورزش و جوانان برای استفاده معلولان از فضا‌های ورزشی منعقد شده است.

او بیان کرد: اشتغال سه درصد معلولان در دستگاه‌های اجرایی را مرتب پیگیری می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.