۱۹ توانخواه جذب دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۹ نفر دارای معلولیت از محل سهمیه ۳ درصدی جذب دستگاه‌های اجرایی استان شده‌اند.

شرفی گفت: سهمیه استان در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ جذب ۲۰ معلول بوده که از این تعداد ۱۱ نفر وارد دستگاه‌های اجرایی و مشغول به کار شدند.

وی اظهار کرد: مراجعه نکردن و فقدان حضور توانخواه واجد شرایط، کسب نکردن حد نصاب نمره لازم و نداشتن شرایط انجام وظایف شغلی مورد انتظار، از دلایل تحقق نشدن کامل سهمیه اختصاص یافته به این افراد بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در آزمون استخدامی سالانه دستگاه‌های اجرایی، سال گذشته و ۹ ماهه امسال نیز سهمیه سه درصدی که برای معلولان در نظر گرفته شده بیش از ۱۳ نفر بوده که تاکنون استخدام نهایی هشت نفر مشخص شده است.

وی عنوان کرد: همچنین آزمون دستگاه‌های اجرایی هشتم دی‌ماه امسال در کشور برگزار می‌شود و از محل سهمیه ۵۰ نفری اداره کل بهزیستی ۲ نفر دارای معلولیت در صورت احراز شرایط جذب بهزیستی خواهند شد.

شرفی یکی از اقدامات دولت سیزدهم را افزایش حق پرستاری برای معلولان عنوان کرد و گفت: هزار و ۱۸۴ معلولان ضایعه نخاعی، شدید، خیلی شدید بسترگرا و چند معلولیتی با اولویت دهک یک درآمد علاوه بر مستمری، حق پرستاری هم دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۳۱ هزار و ۷۲ خانوار در بخش‌های توانبخشی و اجتماعی تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند که همه این افراد از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام خدمت گیرندگان واجدالشرایط طبق دستورالعمل‌های اجرایی تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، افزود: مناسب‌سازی مبلمان شهری امری مهم و ضروری است و باید برای توانخواهان در اکثر مناطق جدی‌تر انجام شود.

منبع : ایرنا

برچسب ها: معلول ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.