رشد تراز تجاری اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر

آمار‌ها حاکی از رشد میزان تراز تجاری اتحادیه اروپا و منطقه یورو در ماه سپتامبر است.

اتحادیه اروپا گرچه روز‌های سختی را پس از خروج انگلیس (برگزیت) تجربه کرد، اما اکنون امیدوار است در حوزه اقتصادی بتواند بار دیگر به یکی از رقبای قابل اتکا در نظام بین الملل میان آمریکا و چین، دو غول بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شود. 

به گزارش تله تریدر، یورواستات، مرکز رسمی آمار اروپا امروز (چهارشنبه) اقدام به انتشار جدیدترین آمار‌های اقتصادی قاره سبز کرد. 

بر اساس این گزارش، میزان مازاد تجاری (میزان صادرات به واردات) حوزه یورو (تنها کشور‌های اروپایی که یورو را به عنوان پایه پولی خود پذیرفته اند) در حوزه کالا در ماه سپتامبر به ۱۰ میلیارد یورو رسید. این میزان نشان دهنده رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که میزان کسری تجاری این منطقه ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو ثبت شده بود. 

میزان مازاد تجاری در کل اتحادیه اروپا (شامل تمامی ۲۷ کشور عضو) در ماه سپتامبر به ۷ میلیارد و یکصد میلیون یورو رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ که شاهد کسری تجاری ۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی بود، نشان دهنده رشد چشمگیری است. 

در منطقه یورو، میزان صادرات در ماه سپتامبر به ۲۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو رسیده است که شاهد کاهش ۹.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. میزان واردات به این منطقه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۳.۹ درصدی را تجربه کرده و به ۲۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو رسیده است. 

در آمار‌های مربوط به کل اتحادیه اروپا نیز میزان صادرات با ۹.۷ درصد کاهش سالانه، به ۲۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو در ماه سپتامبر رسیده است. همچنین میزان واردات به این منطقه نسبت به سال گذشته ۲۷.۶ درصد کاهش یافته و به ۲۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار