پولیتیکو: انگلیس و آمریکا به دنبال امضای توافق تجاری پیش از انتخابات هستند

منابع آگاه از مذاکره لندن و واشنگتن برای رسیدن به توافق تجاری پیش از انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت باعث شد مقامات لندن مجبور به یافتن شرکای اقتصادی جدید و بستن قرارداد‌های بین المللی تازه برای حفظ اقتصاد خود باشند. آمریکا یکی از اهداف مقامات انگلیسی است. 

نشریه پولیتیکو امروز (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس قصد دارند پیش از برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۴ در هر دو کشور توافق تجاری فی مابین را به امضا برسانند. 

طبق اسناد دفتر کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا که به رویت پولیتیکو رسیده است، لندن و واشنگتن قصد دارند مذاکرات پیرامون این موضوع را در ماه اکتبر آغاز کنند و در نهایت محتوای توافق شده میان طرفین تا بهار تکمیل شود. 

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این زمینه اعلام کرد: ما در حال بحث و گفتگو پیرامون طیف گسترده‌ای از مسائل هستیم. با این حال، همه چیز در مرحله اولیه است و هنوز دو طرف بر روی هیچ موضوعی به اجماع نرسیده اند. 

آمریکا به انگلیس به چشم یک شریک راهبردی نزدیک می‌نگرد و بعید به نظر می‌رسد فرآیند توافقات دو طرف با مشکلی مواجه شود. قانونگذاران کنگره نیز روابط خوبی با لندن دارند و به دلیل آنکه خاستگاه بسیاری از آن‌ها از انگلیس بوده است هر گونه توافق دو جانبه می‌تواند به سهولت در کنگره به تصویب برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار