نواک: اعمال سقف قیمت بر نفت صادراتی روسیه بی‌اثر بوده است

معاون نخست‌وزیر روسیه سیاست غرب برای کنترل بهای نفت صادراتی این کشور را ناکارآمد دانست.

جنگ اوکراین باعث شد کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه کنند. تحریم حوزه نفت و گاز و نیز اعمال سقف قیمت بر نفت صادراتی روسیه از جمله این موارد بود. 

به گزارش تله تریدر، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد شواهد امر گویای آن است که اعمال سقف قیمت از سوی کشور‌های غربی بر نفت صادراتی روسیه کاملا بی اثر بوده است و بهای فعلی نفت صادراتی ما فراتر از سقف تعیین شده است. 

این مقام ارشد روس که خود پیش‌تر وزیر انرژی این کشور بوده است، تاکید کرد: در همان ابتدا که سیاست سقف بهای نفت بر نفت صادراتی روسیه از سوی غرب اعمال شد ما درباره این امر که این موضوع ابزاری غیرکارآمد است هشدار داده بودیم. اقدام غرب باعث بدتر شدن شرایط مصرف کنندگان شد و وضعیت بازار انرژی در تمامی جهان را تحت تاثیر قرار داد. 

نواک در ادامه با اشاره به کمبود سوخت در داخل کشور و مشکلات برآمده از آن خاطر نشان کرد: ممنوعیت روسیه بر صادرات بنزین و گازوئیل تا زمانی که نیاز‌های بازار‌های داخلی تامین و شرایط باثبات شود ادامه خواهد یافت. 

گفتنی است آمریکا و شرکایش در گروه ۷ و سپس اتحادیه اروپا اقدام به اعمال سقف قیمت نفت ۶۰ دلاری برای نفت صادراتی روسیه به منظور کاهش درآمد‌های این کشور کردند. این اقدام با واکنش منفی روسیه همراه شد و مسکو با همکاری با شرکایش در کارتل نفتی اوپک اقدام به کاهش داوطلبانه عرضه نفت به بازار برای افزایش بهای طلای سیاه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار