دبیرکل اوپک: سنگ بنای شکوفایی اقتصاد جهانی، امنیت انرژی است

دبیرکل اوپک تاکید کرد عدم سرمایه‌گذاری در بازار انرژی نتیجه‌ای معکوس به همراه خواهد داشت.

هیثم الغیص، دبیر کل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه خوش‌بینی این گروه را نسبت به تقاضای جهانی نفت ابراز کرد و نسبت به پیامد‌های منفی احتمالی عدم سرمایه‌گذاری در آن هشدار داد.

براساس گزارش تل تریدر، الغیص در سخنرانی در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت ابوظبی (ADIPEC) گفت: ما درخواست‌هایی را برای توقف سرمایه گذاری در نفت می‌بینیم. ما معتقدیم که این کار نتبجه ای معکوس خواهد داشت. سنگ بنای شکوفایی اقتصاد جهانی امنیت انرژی است.

اوپک در آخرین گزارش خود که در ماه سپتامبر منتشر شد، پیش‌بینی کرد که رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ۲.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

قیمت نفت خام از اواسط ماه ژوئن بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. در آن زمان عربستان و روسیه سطح عرضه نفت خام را کاهش دادند تا شاید سطح ذخایر نفتی کاهش یابد. شرایط از رشد تقاضای نفت خام به دلیل روند خوب اقتصادهای جهانی حکایت دارد و در این میان رشد قیمت نفت خام هم باعث تشدید فشارهای تورمی خواهد شد. 

در این میان اوپک در تلاش است تا بازار نفت خام را در وضعیت پایدار نگه دارد و امنیت انرژی جهان را بهبود بخشد. با این وجود وضعیت بنیادی بازار نفت خام از ادامه افزایش قیمت‌ها حکایت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار