کاهش تولیدات صنعتی در منطقه یورو/ انگلیس همچنان درگیر کسری تجاری

موسسه داده‌های آماری اتحادیه اروپا از کاهش تولیدات صنعتی در منطقه یورو خبر داد.

اقتصاد جهان اکنون با چالش‌های متعددی مواجه است. از گسترش رقابت‌های امنیتی میان قدرت‌های بزرگ (آمریکا و چین) تا مداخلات دولت‌ها در بازار با اعمال تحریم‌های گسترده (همانند تحریم روسیه) جملگی اقتصاد آزاد جهان را در خطر قرار داده اند. منطقه یورو یکی از حوزه‌های اقتصادی است که اکنون با چالش‌های متعددی دست به گریبان است. 

به گزارش تله تریدر، یورواستات، موسسه مربوط به داده‌های آماری اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) با صدور گزارشی اعلام کرد میزان تولیدات صنعتی در منطقه یورو در ماه ژوئیه شاهد کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه پیشین بوده است. برآورد می‌شود رشد تولیدات صنعتی در این منطقه در سال جاری میلادی ۲.۲ درصد کاهش را تجربه کند. 

این گزارش می‌افزاید: تولید کالا‌های سرمایه‌ای در منطقه یورو ۲.۷ درصد و در اتحادیه اروپا ۲.۴ درصد نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته است. کالا‌های مصرفی بادوام نیز به ترتیب ۲.۲ درصد و ۱.۹ درصد کاهش را تجربه کرده اند. تنها کالا‌های واسطه‌ای در منطقه یورو شاهد رشد ۰.۲ درصدی و در اتحادیه اروپا شاهد رشد ۰.۱ درصدی بوده است. سایر تولیدات صنعتی در کشور‌های اروپایی اکنون شاهد روندی نزولی است. 

منطقه یورو به کشور‌هایی اطلاق می‌شود که واحد پولی یورو را به عنوان واحد پولی خود به رسمیت شناخته اند که اکنون شامل ۲۰ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌شود. 

در سوی دیگر، داده‌های آماری درباره اقتصادی انگلیس که اکنون دوران پسابرگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) را تجربه می‌کند حاکی از آن است که این کشور در سه ماهه منتهی به ماه ژوئیه شاهد رشد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوندی در کسری تجاری خود بوده است. 

اکنون کسری تجاری انگلیس در سه ماهه منتهی به ماه ژوئیه به ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پوند رسیده است. میزان صادرات کالا طی این بازه زمانی شاهد کاهش ۱.۴ درصدی بوده و به رقم ۱۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. با این حال، میزان واردات کالا به این کشور در سه ماه منتهی با ماه ژوئیه شاهد کاهش ۰.۷ درصدی بوده و به رقم ۲۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون پوند رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار