آلمان در خطر کمبود انرژی

مدیر عامل بزرگترین شرکت برق آلمان هشدار داد هوای سرد امنیت انرژی بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

«مارکوس کربر» مدیر عامل بزرگترین شرکت برق آلمان (RWE) هشدار داد که این کشور ممکن است در زمستان امسال به دلیل ادامه بحران انرژی با اختلال در عرضه گاز مواجه شود.

طبق گزارش راشاتودی، به گفته کربر، هوای سرد امنیت انرژی بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را بیش از یک سال پس از آن که روسیه، زمانی تأمین‌کننده اصلی گاز آلمان، به شدت صادرات گاز طبیعی خود را کاهش داد، تهدید می‌کند.

مدیر اجرایی RWE در مصاحبه‌ای با مجله تجاری WirtschaftsWoche، گفت: «اگر زمستان بسیار سرد یا اختلال در عرضه وجود داشته باشد، می‌تواند منجر به شرایط بسیار بحرانی شود و در نتیجه به کمبود و قیمت‌های قابل توجهی بالاتر رود.»

کربر هشدار داد: «ما هیچ دفاعی در سیستم گاز نداریم.» وی افزود که آلمان باید برای جلوگیری از کمبود‌های آینده، ساخت زیرساخت‌های واردات گاز را تسریع بخشد.

قبل از درگیری اوکراین، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا تا ۴۰ درصد از تقاضای خود را با گاز روسیه تأمین می‌کرد. سال گذشته، برلین وابستگی خود به انرژی روسیه را با جایگزینی آن با واردات گاز طبیعی مایع (LNG) - به ویژه از ایالات متحده که به منبع اصلی گاز برای این کشور تبدیل شد - کاهش داد.

تحریم‌های غرب و خرابکاری خطوط لوله نورد استریم، آلمان را بر آن داشت تا به پایانه‌های شناور در ویلهلمشاون، لوبمین و برانسبوتل روی آورد. این کشور اکنون به سرعت در حال ایجاد زیرساخت‌های خود برای جایگزینی گاز طبیعی روسیه است.

در همین حال مقامات آلمانی همچنان از مصرف کنندگان می‌خواهند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و انتظار دارند قیمت گاز طبیعی حداقل تا سال ۲۰۲۷ بالا بماند.

گروه اپراتور‌های ذخیره‌سازی گاز آلمان (INES)، در به‌روزرسانی ماه آگوست خود اعلام کرد که آلمان تا فصل زمستان ۲۰۲۶-۲۰۲۷ همچنان در معرض خطر کمبود گاز خواهد بود، مگر این‌که ساخت پایانه‌های اضافی LNG برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز تسریع شود.

در اوایل این هفته، دولت آلمان اعلام کرد که چندین نیروگاه زغال سنگ را به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از کمبود برق در زمستان امسال به خط تولید انرژی بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار