افسر ارتش آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی استعفا کرد

افسر اطلاعات ارتش آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از سِمت خود استعفا کرد.

هریسون مان افسر اطلاعات ارتش آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ این رژیم علیه مردم فلسطین در غزه از سِمت خود استعفا کرد.

به نقل از تارنمای میدل ایست آی، مان که به مدت ۱۳ سال به عنوان افسر ارتش آمریکا مشغول به خدمت بود، در بیانیه‌ای که آن را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی لینکدین منتشر کرد با اشاره به حمایت دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سمت خود استفا کرد.

در بیانیه مان آمده است: حمایت غیرقابل قبول دولت بایدن از (رژیم) اسرائیل باعث قتل و گرسنگی ده‌ها هزار فلسطینی بی‌گناه در غزه شده است.

این بیانیه می‌افزاید: سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل، باعث گرسنگی گسترده کودکان فلسطینی شده است و من نمی‌توانم در این جنایت، نقشی هر چند کوچک به عهده داشته باشم.

چندی پیش هاله غریط سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن رئیس جمهور این کشور در قبال غزه از سمت خود استعفا کرده بود.

غریط در صفحه خود در لینکدین نوشت: من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین) بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه، استعفا کردم.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

آنیل شیلین مسئول روابط خارجی در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار آمریکا و جاش پل مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بودند.

ژانویه گذشته نیز طارق حبش دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در وزارت آموزش و پرورش در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطینی استعفا کرده بود.

همچنین یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا نیز پیشتر در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرده بود.

این افسر سابق آمریکایی فریاد می‌زد: من در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شریک نخواهم بود، فلسطین را آزاد کنید.

وی قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود: خودسوزی امری هولناک است، اما نه به اندازه جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۰۸:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر دردت را احساس کردی آدمی و اگر درد دیگران را احساس کردی انوقت به مقام انسانیت می رسی . لعنت بر صهیونیست لعنت بر شیطان بزرگ لعنت بر حامیان ظلم و جنایت لعنت بر همه کسانیکه چشمشان را بر این ظلم و ستم بسته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درودبرمردان‌وزنان‌آزاده که‌خودشون راشریک‌ریختن‌خون‌بی گناهان نمی دونن
آخرین اخبار