نمایشگاه محصولات و عکس زرشک افتتاح شد

عصر امروز نمایشگاه محصولات و عکس زرشک در جریان برگزاری جشنواره ملی زرشک در بیرجند افتتاح شد.

آیین افتتاح نمایشگاه محصولات و عکس زرشک در فرهنگسرای بیرجند با حضور اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

جشنواره ملی زرشک با شعار زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان و با هدف کمک به رونق بازار این محصول از ۲۹ مهر تا ۳ آبان در استان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه محصولات و عکس، برپایی مسابقه نقاشی و جشنواره غذا از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

حسینی دبیر جشنواره ملی زرشک و رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در اولین روز از شروع جشنواره ملی زرشک، نمایشگاه محصولات جانبی در ۲۰ غرفه افتتاح شد.÷


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه محصولاتی از جمله عسل زرشک، مربای زرشک، کیک زرشک و لواشک زرشک به نمایش گذاشته شده، افزود: این موضوع نویدبخش گامی محکم برای زرشک است که اگر تداوم یابد به طور حتم طی دو سال آینده تا حد زیادی مشکلات زرشک‌کاران کاهش خواهد یافت.

حسینی تصریح کرد: اگر موضوع برگزاری جشنواره به بخش خصوصی واگذار شود، مشکلات زرشک استان تا حدودی رفع خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی زرشک با بیان اینکه تعدادی عکس از سال‌های گذشته تهیه شده که نیاز بود در فضایی اکران و دیده شوند، اظهار کرد: در مسابقه نقاشی ۱۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۳۰ عکس برگزیده و به ۱۲ اثر برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد و ۲ نفر هم شایسته تقدیر هستند.

به گفته او ۴۳ عکس از طرف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند، عکاسان آزاد، فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی برای اولین بار در این نمایشگاه اکران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.