رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی؛

اختتامیه جشنواره ملی زرشک سوم آبان برگزار می شود

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: اختتامیه جشنواره ملی زرشک سوم آبان ماه با حضور مهمانان کشوری برگزار می شود.

حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد بسته‌بندی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۵۴۰ تن و ۹ واحد فرآوری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۰ تن در خراسان جنوبی فعالیت دارد.

او با بیان اینکه سال گذشته جشنواره ملی زرشک به صورت متمرکز و مداوم به مدت یک هفته با استفاده از همه ظرفیت‌ها برگزار شد، افزود: امسال برپایی این جشنواره بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده است.

حسینی حفظ هویت محصول زرشک را از اهداف مهم این جشنواره دانست و عنوان کرد: معرفی زرشک به ایرانیان و جهان، ایجاد شور و نشاط به ویژه برای روستاییان، ایجاد انگیزه برای مسئولان، تثبیت زرشک، ایجاد ارزش افزوده با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تقویت صنعت بسته‌بندی با تکنولوژی روز، استفاده از روش‌های نوین تولید زرشک از اهداف جشنواره است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای رتبه نخست تولید زرشک بی‌دانه جهان است، تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت مرتبط به شهرستان‌های قاین، زیرکوه، سربیشه، بیرجند و درمیان است.

او گفت: تعداد بهره‌برداران این محصول مزیت دار در خراسان جنوبی ۳۸ هزار نفر است.

حسینی با بیان اینکه فردا ۲۶ مهرماه رونمایی از پوستر جشنواره زرشک را خواهیم را داشت، یادآور شد: بعد از آن افتتاح یک واحد فرآوری زرشک در روستای شمس آباد را با حضور مهمانی کشور انجام می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برپایی کارگاه اصول و مبانی صادرات زرشک و ایجاد میز توسعه صادرات پایدار زرشک در محل اتاق تعاون نیز در هفته جاری خواهیم داشت، تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره ملی زرشک در شهر قاین در تاریخ سی آبان ماه خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه در مجموع به مناسبت جشنواره ملی زرشک ۱۲ برنامه اصلی خواهیم داشت که با ریز برنامه‌ها به حدود ۲۵ برنامه خواهد رسید، ادامه‌داد: سوم آبان ماه نیز اختتامیه جشنواره را با حضور مهمانان کشوری برگزار خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار