جشنواره زرشک فرصت بستر سازی برای تولید محصول با کیفیت

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی زرشک امسال از ۲۹ مهر با هدف فراهم کردن بستر تولید محصول با کیفیت و فرآوری آن در استان برگزار می‌شود.

حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در نشست برنامه ریزی برگزاری جشنواره ملی زرشک با اشاره به اینکه امسال این جشنواره از سوی بخش خصوصی و از ۲۹ مهر در قاینات برگزار خواهد شد گفت: در این جشنواره در تلاش هستیم تا بستر‌های لازم تولید محصول با کیفیت، بسته بندی و فرآوری و بازاریابی این محصول ارزشمند را فراهم کنیم.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم رونمایی از محصولات جانبی و دستگا‌های زرشک پاک کنی و حضور تور‌های گردشگری را از جمله برنامه‌های جشنوراه ملی زرشک عنوان کرد و گفت:از زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک در پارسال تا به امروز، علاوه بر توسعه آموزش و تحقیقات و مبارزه با آفات، ۶ طرح فرآوری با ظرفیت ۴ هزار و ۷۷۰ تن محصول اولیه و به ارزش ۵۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای استان هم با اشاره به اینکه مردم ایران زرشک را کمتر به نام خراسان جنوبی می‌شناسند بیان کرد: باید تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی استان پای کار بیاید تا زرشک در افکار عمومی به نام خراسان جنوبی ماندگار شود.

او افزود: صدا و سیما در زمان برگزاری این جشنواره از تمام ظرفیت‌های خود برای معرفی زرشک در شبکه‌های استانی، ملی و بین المللی استفاده خواهد کرد.

اختتامیه جشنواره ملی زرشک، سه آبان در بیرجند برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.