فعالیت ۴۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در روستا‌ها

هم اکنون ۴۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در روستا‌های خراسان جنوبی به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

حجت الاسلام محقی دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی ستاد در روستا‌ها است و از مجموع ۷۰۵ کانون فرهنگی مساجد فعال در استان ۴۲۷ کانون روستایی هستند که خاستگاه برنامه‌های فرهنگی مختلف هستند.

او افزود: جمعیت روستا و درخواست امام جمعه و یا هیئت امنای مساجد شرطی برای تأسیس کانون‌های فرهنگی در روستا‌هاست و همچنین از تأسیس کانون‌ها در روستای مرزی نیز غافل نشده‌ایم.

حجت الاسلام محقی بیان کرد: هم اکنون ۱۷ گروه سرود کانون مساجد فعال هستند و ۷ گروه از آن‌ها آثارشان ملی است و در شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۶ مسجد برنامه کسب و کار در جوار مسجد را در بیرجند انجام می‌دهند که البته در بحث‌های مختلفی مثل سیب سلامت، بحث‌های حمایتی، تجهیزات و فروش مشکل دارند که قبل از سال قرارگاه اشتغال و کسب و کار در جوار مسجد تشکیل و از نماینده هر مسجد دعوت شد تا به بیان مشکلات خود و پیدا کردن راه حلی برای رفع آن‌ها بپردازند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: همچنین کانون‌ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی هم قدم‌هایی برمی‌دارند و به طور کل می‌توان گفت که پتانسیل این را دارند که مرجعی در حوزه فرهنگی باشد.

حجت الاسلام محقی اظهار کرد: باید از بحث کانون‌ها در روستا حمایت کنیم و ظرفیت سازی لازم را برای ایجاد محلی برای حمایت از کانون‌ها آماده کنیم و در همین جهت برنامه‌هایی داریم تا در هر شهرستان یک قرارگاه اشتغال داشته باشیم.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: امام جماعت هر مسجد باید پتانسیل رهبری داشته باشد و کادر مسجد می‌بایست هماهنگی‌های خوبی داشته باشند تا رقابت‌های فرهنگی ایجاد شود که به طور مثال در بیرجند ۷ قرارگاه ایده پردازی برای هر منطقه تشکیل داده و برای هر کدام یک نماینده در نظر گرفتیم تا برنامه‌های مختلف فرهنگی را اجرا کنند.

او افزود: هم اکنون در روستا‌ها ۱۰۷ کتابخانه مخزن‌دار و ۹۰ کتابخانه باز در کانون‌ها داریم و می‌توان گفت از مجموع ۵۶ هزار و ۲۱۱ عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان ۳ هزار و ۱۶۰ عضو مربوط به کانون‌های فرهنگی در روستا‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار