در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی مطرح شد

ضرورت اطلاع رسانی فعالیت‌های فرهنگی مساجد

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد تا فعالیت‌های گسترده مساجد در حوزه‌های مختلف اطلاع رسانی شود.

حجت‌الاسلام محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در دیدار با آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: مساجد نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشور دارند.

او با اشاره به فعالیت حدود ۶۸۰ باب کانون در سطح استان افزود: از این تعداد ۶۰ درصد در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری راه اندازی شده‌اند.

حجت‌الاسلام محقی به فرموده امام خمینی (ره) مسجد سنگر است؛ سنگر‌ها را حفظ کنید اشاره کرد و گفت: خدمات و فعالیت‌های گسترده این شبکه فرهنگی در سطح استان نیازمند اطلاع‌رسانی است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج ...» ادامه داد: بخش عظیمی از فعالیت‌های حوزه فرهنگ که از سوی نخبگان مسجدی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری انجام می‌شود، می‌تواند از قاب برنامه‌های صدا و سیما به اطلاع مردم رسانده شود.

او کسب رتبه در رویداد ملی فهما از سوی مدیران کانون‌های مساجد خراسان جنوبی را یکی از این موفقیت‌ها برشمرد و گفت: در حوزه تولید سرود با حوزه هنری خراسان جنوبی و خانه سرود تفاهم نامه همکاری امضا شده است تا سرود‌های فاخر و انقلابی تولید شود.

حجت الاسلام محقی با تأکید بر تولید محتوا‌های موثر با محوریت گفتمان انقلاب و مسجد با بهره گیری از قالب‌های هنری گفت: در بحث رادیو تئاتر، سه نمایش ۱۰ دقیقه‌ای با محوریت زندگی سردار دل‌ها به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی تولید می‌شود.

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی همچنین با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ در حوزه کارآفرینی، ادامه داد: این کانون که امروز پیوند بین برنامه‌های مسجد، فرهنگ و کارآفرینی را در مقام عمل محقق کرده است، در سفر دوم ریاست جمهوری به خراسان جنوبی به وسیله معاون بانوان ریاست جمهوری مورد بازدید قرار گرفت.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در این دیدار گفت: انجام دادن کار‌های فرهنگی در شرایط فعلی با زمان قدیم بسیار متفاوت است؛ جوان امروز فضای مجازی را در اختیار دارد که نیازمند مدیریت بسیار هنرمندانه و هماهنگی بین دستگاهی است.

او با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام کار‌ها و برنامه‌های فرهنگی در قالب قرارگاه و اتخاذ تصمیمات عملیاتی، بر برگزاری جلسات مشترک بین این نهاد و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، پوشش تصویری و خبری خیلی خوبی از این سفر به استان انجام شد و تصاویر بسیار نابی از حضور باشکوه مردم در شهرستان‌های مختلف به جهان مخابره شد.

آینه دار همچنین بر انتقال سوژه‌های مختلف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صدا و سیما تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار