۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به طبس تأمین شد

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به طبس در ۲ دور سفر‌های استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی تأمین شد.

 سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی به طبس به منظور تأمین بخشی از نیاز آبی این شهر در افق ۱۴۱۰ به میزان حدود ۲.۱ میلیون متر مکعب در سال (معادل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه)، در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه منابع تأمین آب از طریق حفر ۵ حلقه چاه آبرفتی تأمین می‌شود، افزود: آب استحصال شده با خطوط جمع آوری در مخزن هزار مترمکعبی ذخیره شده سپس با خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلیمتر از جنس چدن داکتیل به صورت ثقلی به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شهر طبس منتقل خواهد شد.

سارانی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با تصویب تأمین مالی این طرح در سفر‌های اول و دوم هیأت دولت به استان، با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان این طرح برنامه ریزی و در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون حفاری چاه‌ها و خرید بخشی از لوله مورد نیاز خط انتقال انجام و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال انجام است.

او تصریح کرد: خطوط جمع آوری به طول ۷ کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول ۳۲ کیلومتر از جمله اقداماتی است که باید برای این طرح انجام شود.

سارانی عنوان کرد: اکنون خراسان جنوبی با تداوم خشکسالی‌های مستمر و کاهش ذخایر منابع آب زیرزمینی در چند شهر از جمله طبس دچار تنش آبی شده که با توجه ویژه دولت تلاش خواهیم کرد تا در بحث آب شرب، مشکلات کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.