ایجاد فرصت‌های بازاریابی از راه‌های فعال کردن گردشگری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از راه‌های فعال کردن صنعت گردشگری، ایجاد فرصت‌های بازاریابی است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در نشست با فعالان گردشگری استان گفت: خراسان جنوبی با وجود محصولات کشاورزی خاص و جاذبه‌های گردشگری ویژه، هنوز ناشناخته مانده است.

او افزود: بکرترین کویرها، چشمه‌ها و کوه‌ها و نیز مناطق تفریحی و گردشگری در این منطقه وجود دارند، اما به خوبی معرفی نشده‌اند.

اشرفی صنعت گردشگری را از پیشران‌های اقتصادی این استان اعلام کرد و ادامه داد: یکی از اهداف ما در راهبری زنجیره ارزش استان، فعال کردن صنعت گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به تشریح راهکار‌های فعال سازی صنعت گردشگری پرداخت و اظهار کرد: در این زمینه باید از طریق توسعه ظرفیت هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌ها، رشد قابلیت‌های حوزه صنایع دستی و نیز فعال سازی کارگاه‌های صنایع دستی اقدام شود.


بیشتر بخوانید


او کمک به افزایش ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه جذب گردشگر، ایجاد زنجیره‌های ارزش برای صنعتگران، دفاتر خدمات مسافرتی، کشاورزان، تولیدکنندگان و مردم را از دیگر راهکار‌های تقویت صنعت گردشگری عنوان کرد.

اشرفی گفت: ایجاد فرصت‌های بازاریابی و فروش خدمات، محصولات و تولیدات استان نیز از راه‌های فعال کردن صنعت گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مشکلات مشهود در حوزه گردشگری، نبود بسترسازی مناسب و پراکندگی جاذبه‌ها است که باید موقعیت‌های بکر گردشگری را با استفاده از الگوی زمانی، شناسایی کنیم.

او استفاده از تجربیات کشور‌هایی همچون ترکیه و چین و شهر‌هایی مانند تبریز، مشهد و کیش در این زمینه را ضروری خواند و گفت: یکی از روش‌های اطلاع رسانی، تبلیغات و تأمین منابع مالی، عقد قرارداد و جذب دفاتر خدمات مسافرتی بزرگ کشور است.

برچسب ها: گردشگری ، منابع مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.