در طرح حرفه آموزی در زندان؛

مددجویان زندان ۱۳ میلیارد تومان حقوق گرفتند

۱۳ میلیارد تومان حقوق پارسال به زندانیان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

 

علی پور معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی در برنامه زنده گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: ۱۳ میلیارد تومان حقوق از محل فروش محصولات و کار زندانی به زندانیان و خانواده آن ها پرداخت شده است.

او افزود: حداکثر حقوق برای هر زندانی در روز ۴۰۰ هزار تومان است.

علی پور بیان کرد: پارسال ۲۰۹ خانواده زندانی به خودکفایی رسیدند.

معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی ادامه داد: خیران و بخش‌های خصوصی بیش از گذشته از زندانیان   حمایت کنند چراکه اگر در این حوزه فعالیت کنند آسیب های اجتماعی نیز کمتر می شود.

او تصریح کرد: پارسال بیش از ۷۲ کارت صنعتگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به زندانیان واجد شرایط تحویل شده است.   

علی پور اظهار کرد: از ۶۷ زندانی واجد شرایط تسهیلات ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.  


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت:  امسال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر قبولی و ۲۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در دوره‌های حرفه‌ آموزی برنامه ریزی کردیم که تاکنون بیش از ۲۵۷ نفر  در رشته‌های مختلف قبولی داشته ایم.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در ۳ حوزه اشتغال نشسته، کارگاهی و اعزام به کار زندانی فعالیت می‌کنیم  ادامه داد:  رشته‌های منبت کاری، شال بافی و گلدوزی، خیاطی، جوشکاری، چاپ سیلک، تصویر سازی و صنایع چوب از جمله رشته های  این ۳ حوزه است. 

علی پور همچنین از راه اندازی کارگاه جدید تولید پلاستیک در زندان مرکزی  بیرجند در این هفته خبر داد.  

 معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی همچنین به مجتمع رفاهی که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره کرد و گفت: در این مجتمع جایگاه دو منظوره سوخت و فروشگاه وجود دارد که در صورت راه اندازی اشتغال پایدار برای تعدادی از زندانیان محقق می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.