اتمام طرح سیل بند شهر طبس در نیمه دوم امسال

طرح سیل بند شهر طبس ، قبل از فصل بارندگی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح بازسازی و مرمت سیل بند حفاظتی شهر طبس گفت: با توجه به بارندگی‌ها و خطرات احتمالی ناشی از سیلاب و روان آب‌ها در سطح شهر اجرای طرح سیل بند حفاظتی برای این منطقه ضروری است.

سارانی با اشاره بر لزوم مرمت و بازسازی سیل بند شهر طبس، افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی شهر طبس وقوع جریان‌های سیلابی بسیار محتمل بوده که همین امر سبب شده با توجه به گسترش محدوده شهر برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خاکریزی به طول تقریبی ۶.۵ کیلومتر احداث شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار اجرای این طرح ۴۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی تاکنون اقداماتی از جمله نقشه برداری، عملیات خاکبرداری به میزان ۹۰۰ مترمکعب، لایروبی و تسطیح کانال به طول ۹ هزار مترمربع و خاکریزی بدنه به میزان چهار هزار مترمکعب و عملیات سنگی – بتنی انجام شده است.

وی افزود: با توجه به آبشستگی‌هایی از خاکریز و بریدگی برای برداشت‌های غیرمجاز برای پیشگیری از هرگونه خسارات مالی و جانی، نیاز به ترمیم و لایروبی خاکریز حفاظتی الزامی بوده که سعی شده قبل از شروع فصل بارندگی‌ها این پروژه به اتمام برسد

برچسب ها: سیل ، بارندگی ، سیلاب ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.