گفتگو‌های بی نتیجه آمریکایی‌ها برای افزایش سقف بدهی‌های دولت

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با بایدن اعلام کرد هنوز به توافقی درباره بدهی‌ها دست پیدا نکردیم.

کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه دوشنبه گفت مذاکرات رو در روی وی با جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای مانع شدن از عقب افتادن بدهی‌ها , «سازنده» بوده، ولی هنوز توافقی بدست نیامده است.

پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: این دیدار در کاخ سفید پس از آن برگزار شد که بایدن زودتر از سفر به آسیا بازگشت تا پیش از پایان مهلت وزارت خزانه داری به کنگره برای اینکه اجازه استقراض داشته باشد به توافقی دست پیدا کند.

مک کارتی پس از گفتگو‌ها با بایدن گفت: «من احساس کردم گفتگویی سازنده داشتیم. ما هنوز به توافقی دست پیدا نکرده ایم، ولی احساس من این است که این گفتگو در حوزه‌هایی که ما اختلاف نظر داشتیم سازنده بود.»

وی به خبرنگاران گفت مذاکره کنندگان قصد دارند تمام تلاش خود را به عمل آورند تا طرف‌ها به هم نزدیک‌تر شوند و اینکه وی و بایدن «هر روز گفتگو خواهند کرد تا کار انجام شود.»

محدودیت‌های بدهی به طور دوره‌ای افزایش می‌یابد تا بازپرداخت وام‌هایی که مورد موافقت قرار گرفته و هزینه شده اند پوشش دهند، اما جمهوریخواهان کاخ سفید این بار اصرار دارند جلوگیری از عقب افتادن پرداخت بدهی‌ها با کاهش شدید همراه شود تا بدهی سی و یک تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلاری کشور، کاهش یابد.

در روز‌های گذشته، وزیرخزانه داری آمریکا تاکید کرد که اگر سقف بدهی افزایش نیابد، کسب‌وکار‌های آمریکایی شاهد سقوط ارزش سهام در بازار‌های اعتباری خواهند بود و دولت آمریکا نخواهد توانست به خانواده‌های نظامی و سالمندانی که به تامین اجتماعی متکی هستند، پول پرداخت کند.

وزیر خزانه داری آمریکا در ژانویه به قانونگذاران گفته بود که دولت آمریکا فقط تا اوایل ژوئن می‌تواند هزینه‌های خود را بدون افزایش سقف بدهی پرداخت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار