فشار بایدن به جمهوری خواهان برای موافقت با افزایش سطح بدهی‌های دولت

رییس جمهور آمریکا قصد دارد در سفر خود به نیویورک با فشار به جمهوری خواهان به سرعت سقف بدهی‌های دولت را به افزایش دهد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قصد دارد امروز چهارشنبه با فشار به جمهوری خواهان سقف بدهی‌های دولتی به میزان ۳۱.۴ تریلیون دلار را در جلسه خود با نمایندگان کنگره این کشور افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام رییس جمهور آمریکا در حالی انجام می‌شود که وی پیش از این نیز در دیدار با نمایندگان ارشد جمهوری خواه و دموکرات تلاش کرده بود تا سقف بدهی‌های دولتی را افزایش دهد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: سفر بایدن به نیویورک برای گفتگو با نمایندگان جمهوری خواه از این لحاظ قابل اهمیت است که بایدن تصور می‌کند این بار هم نمایندگان دموکرات و هم جمهوری خواه به اهمیت و خطر رکود شدید اقتصادی آگاه شده اند.

او در ادامه گفت که رییس جمهور معتقد است که نمایندگان کنگره گزینه‌های زیادی برای این موضوع پیش رو دارند و باید هر چه زودتر دست به کار شوند.

در روز‌های گذشته، وزیرخزانه داری آمریکا تاکید کرد که اگر سقف بدهی افزایش نیابد، کسب‌وکار‌های آمریکایی شاهد سقوط ارزش سهام در بازار‌های اعتباری خواهند بود و دولت آمریکا نخواهد توانست به خانواده‌های نظامی و سالمندانی که به تامین اجتماعی متکی هستند، پول پرداخت کند.

یلن در ژانویه به قانونگذاران گفته بود که دولت آمریکا فقط تا اوایل ژوئن می‌تواند هزینه‌های خود را بدون افزایش سقف بدهی پرداخت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار