قانونگذار دموکرات:

احتمال افزایش سقف بدهی دولت فدرال آمریکا در هفته آینده وجود دارد

حکیم جفریس ابراز امیدواری کرد سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا طی هفته آتی یا در آینده نزدیک افزایش یابد.

دولت آمریکا بدهکارترین دولت در جهان محسوب می‌شود به طوری که بدهی‌های دولت فدرال اکنون به ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بالغ شده است. گرچه واشنگتن به واسطه سیاست‌های پولی و بانکی که اتخاذ کرده بخش قابل توجهی از این بدهی‌ها را به دوش دولت‌های خارجی انداخته و اقدام به چاپ پول‌های بدون پشتوانه کرده است. اکنون دولت بایدن به دنبال افزایش سقف بدهی‌ها به منظور توان بیشتر دولت برای هزینه کردن است. با این حال، جمهوریخواهان مخالف سرسخت بایدن در این مسیر هستند. 

به گزارش تله تریدر، پس از رایزنی‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با قانونگذاران ارشد کنگره، برخی هم حزبی‌های او ابراز امیدواری کردند مشکل افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال در آینده نزدیک حل و فصل شود. 

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: من خوشبین هستم که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان می‌توانند طی هفته آتی و یا آینده نزدیک با یافتن زمینه همکاری مشترک به توافقی برای برداشتن محدودیت‌های بدهی‌های دولت فدرال برسند. 

این مقام دموکرات در ادامه هشدار داد: عدم دستیابی به توافق می‌تواند منجر به یک قصور فاجعه بار شود که به احتمال زیاد باعث رکود شغلی کشنده خواهد شد. 

گرچه هنوز مذاکرات میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به نتیجه مشخصی منجر نشده است، اما کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ابراز اطمینان کرد توافق با دموکرات‌ها تا پایان هفته ممکن است. 

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد انتظار می‌رود مذاکره میان کاخ سفید و کنگره درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت در سطح کارکنان به صورت روزانه ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار