مداومت آمریکا در استفاده از حق وتو به نفع اسرائیل، ناامیدی را افزایش داده است

به باور کارشناسان، سیطره صهیونیست‌ها بر نظام سیاسی آمریکا غیر قابل انکار نیست و همین ناامیدی در سازمان ملل را افزایش داده است.

پس از آنکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز جمعه با اکثریت قاطع از تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل، که توسط ایالات متحده مسدود شده است، حمایت کرد، رابرت وود، سفیر واشنگتن در سازمان ملل، گفت: این دیدگاه کشورش باقی می‌ماند که اقدامات یکجانبه در سازمان ملل و در مورد اراضی اشغالی این هدف را پیش نخواهد برد.»

سامی العریان، مدیر مرکز اسلام و امور جهانی در دانشگاه زعیم استانبول، در گفت‌وگو با الجزیره گفت که به دلیل استفاده مداوم ایالات متحده از حق وتو به نفع اسرائیل، ناامیدی در سازمان ملل در حال افزایش است.

او گفت: در نظام جهانی دو طرف هستند؛ آمریکا و اسرائیل، از یک سو و عملاً جهان از سوی دیگر.

وی ادامه داد: مردم به شدت ناامید هستند، زیرا نمی‌توانند این جنگ را به پایان برسانند، آنها نمی‌توانند هیچ نوع راه حلی به دست آورند و اکنون حتی کمک‌های بشردوستانه در دسترس نیست و برخی کمک‌ها در چهار سال گذشته قطع شده است. 

العریان افزود: پنج روز از حمله به رفح می‌گذرد و هیچ کاری در مورد این جنگ انجام نشده است. با وجود این همه ویرانی و خرابی‌هایی که در حال وقوع است، آیا ایالات متحده نمی‌تواند مداخله کند و تغییری ایجاد کند.»

العریان با بیان اینکه "هیچ کس نمی‌تواند منکر قدرت و سیطره صهیونیست‌ها بر نظام سیاسی آمریکا" شود، افزود: آمریکا نیز از اسرائیل برای حفظ منافع خود استفاده می‌کند، هرچند اکنون منافعش به شدت آسیب دیده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید حق وتو از این کشورها گرفته شود واینکه سازمان ملل باید به کشور دیگر که صلح دوست وبی طرف هست منتقل شود نه کشور منشا نسل کشی وحامی نسل کشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
در سازمان ملل و نمايندگى هاش در سراسر دنيا بايد گِل گرفت!
از بس كه سازمان بي خود و يك طرفه اي برا تامين زياده خواهي هاي امريكا و إسرائيل است
پويش گِل گرفتن را بايد راه انداخت
آخرین اخبار