تعویق مذاکرات برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا

مذاکرات میان جو بایدن و قانونگذاران کنگره آمریکا برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال به تعویق افتاد.

مقامات کاخ سفید از به تعویق افتادن مذاکرات میان جو بایدن و مقامات ارشد کنگره برای افزایش سقف بدهی دولت فدرال خبر دادند. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار بود امروز (جمعه) جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با قانونگذاران ارشد کنگره به منظور افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال از ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار به رایزنی بپردازد. با این حال، اکنون خبر می‌رسد این دیدار به تعویق افتاده و در اوایل هفته جاری برگزار خواهد شد. 

با این حال، منابع آگاه اعلام کردند دستیاران دو طرف گفتگو‌ها و رایزنی درباره افزایش سقف بدهی دولت را آغاز کرده اند. 

دستیاران بایدن، کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا؛ چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌های مجلس سنا؛ میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس سنا؛ حکیم جفریز، رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه و پنجشنبه با یکدیگر دیدار و درباره چگونگی افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال به چانه زنی پرداختند. 

مک کارتی به عنوان یکی از رهبران حزب جمهوریخواه که مخالف افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال است در این باره به رسانه‌ها گفت: تعویق گفتگو میان بایدن و قانونگذاران ارشد کنگره به هیچ عنوان به معنای وجود مشکل در مذاکرات میان دو طرف نیست. با این حال، بر این باورم مذاکره دستیاران بایدن و قانونگذاران باید ادامه یابد. هنوز پیشرفت کافی به منظور ملاقات رهبران با یکدیگر به وجود نیامده است. 

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیش‌تر درباره افزایش نیافتن سقف بدهی‌های دولت فدرال هشدار داده و اعلام کرده بود این مسئله می‌تواند اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار دهد. 

دولت بایدن برای آنکه بتواند پول بیشتری را هزینه کند نیازمند افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال است. با این حال، قانونگذاران جمهوریخواه می‌گویند دولت باید هزینه‌های جاری خود را کاهش دهد و نباید هزینه‌های دولت باعث جهش در بدهی‌های دولت فدرال و در حقیقت مردم آمریکا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار