واکنش روسیه به اظهارات ضدبرجامی سخنگوی وزارت خارجه آلمان

اولیانوف اعلام کرد بی توجهی برلین برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام حاکی از آن است که آلمان اهمیت منع اشاعه هسته‌ای را دست کم می‌گیرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی توئیتری نسبت به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان واکنش نشان داد.

اولیانوف در این پیام توئیتری نوشت: وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین دلیلی برای از سرگیری مذاکرات وین نمی‌بیند. ظاهرا آلمان اهمیت عدم اشاعه هسته‌ای و همچنین خطر تشدید جدی و حتی کنترل نشده در صورت بی نتیجه ماندن گفتگو‌ها در مورد برجام را دست کم می‌گیرد.

کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان دیروز در جمع خبرنگاران در برلین گفت: از نظر ما، در حال حاضر هیچ نشانه یا دلیلی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد. آلمان بار‌ها به صراحت اعلام کرده است که "این مذاکرات در حال حاضر انجام نمی‌شود. تمرکز اصلی برلین بر حمایت از جنبش‌های اعتراضی ایران است تا شروع سریع مذاکرات هسته‌ای با این کشور.

این در حالیست که به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه اخیر خود مدعی شد که کشورش هنوز به دیپلماسی معتقد است و بهترین راه توافق هسته‌ای از طریق دیپلماسی قابل دسترسی است و همچنین ادعا کرد: «در ماه سپتامبر ایران و همه طرف‌ها فرصت طلایی داشتیم که برجام را احیا کنیم. همه آماده همکاری بودند، حتی برای یک یا دو روز تصور می‌کردیم که ایران هم آماده همکاری بود، اما در آخرین لحظه آن‌ها با مطالباتی برگشتند که قابل پذیرش نبود. در نتیجه آن‌ها بودند که فرصت برای بازگشت فوری و سریع به برجام را از بین بردند.»

اخیرا «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، طی اظهاراتی با اشاره به اینکه ایران به الزامات مربوط به توافق هسته‌ای متعهد بوده است، اعلام کرد مذاکرات کنونی پرونده هسته‌ای ایران به یک دوراهی رسیده است و طرف‌های دیگر در پاسخ تاخیر دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
آلمان فعلا مواظب دولت خودش باشه تا کله پا نشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۸:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
اولیانوف عزیز
جوش زیادی نزن
که حرف حساب
تو کله شون نمی ره
و فعلا در توهم پیروزی
به سر می برند
ولی نمی دانند که با
نمایش تجهیزات جدیدمان
در آینده ای نزدیک
برق سه فاز از سرشان
بلند خواهد شد
وخواهند فهمید که
ایران دست نیافتنی تر از
همیشه است.
و آنچه برای مامهم است
اقتدار روز افزون ایران است
وپیشرفت در کشور ما آن چنان
پرسرعت است که حتی به ماه هم
نمی کشد واین هشداری به همه ی
استعمارگران ومخالفان اسلام است
که به فرموده ی قران دین نزد خدا اسلام
است.
هرچند که منافقان وکافران اکراه داشته باشند.
آخرین اخبار