محکومیت حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌رسان به غزه توسط آمریکا

یک مقام کاخ سفید گفت: آمریکا حملات شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌رسان به غزه را به شدت محکوم کرده و به تل‌آویو فشار می‌آورد اجازه عبور کمک‌ها را بدهد.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه‌های العربیه و الحدث در واشنگتن ادعا کرد که آمریکا با هرگونه عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در رفح مخالف است. کربی همچنین حمله شهرک نشینان صهیونیستی به کاروان‌های کمک رسانی را به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش العربیه، کربی معتقد است که رژیم صهیونیستی حق تعقیب اعضای جنبش حماس را دارد، اما بدون تهاجمی که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی در رفح شود. او همچنین تاکید کرد که واشنگتن بر این باور است که مذاکرات بهترین راه برای آزادی اسرای صهیونیستی است که در غزه نگهداری می‌شوند.

کربی در خصوص کمک‌ها گفت: فرایند فرود کمک‌ها از طریق اسکله موقت با هماهنگی بین‌المللی انجام می‌شود و هیچ حضور نظامی آمریکایی در غزه وجود نخواهد داشت. اما کمک‌ها قبل از ارسال از قبرس به غزه بازرسی می‌شوند. 

این مقام آمریکایی در این زمینه ادعا کرد که دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی برای ارائه کمک‌های بیشتر به غزه فشار می‌آورد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از حمله شهرک‌نشینان به کامیون‌های حامل کمک‌های بشر دوستانه در نزدیکی قدس اشغالی خبر دادند. روز دوشنبه نیز صهیونیست‌ها بسته‌های مواد غذایی و کیسه‌های غلات کاروان‌های کمک رسانی به نوار غزه را پاره و در کنار جاده رها کردند. تصاویر این حمله به کاروان‌های بین‌المللی کمک به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش و با انتقادات زیادی مواجه شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار