یورش پلیس آمریکا به دانشگاه پنسیلوانیا؛

۱۹ معترض طرفدار فلسطین دستگیر شدند

در پی یورش نیرو‌های پلیس آمریکا به تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه پنسیلوانیا، ۱۹ نفر دستگیر شدند.  

در حالی که اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا برای حمایت از فلسطین همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس این کشور به دانشگاه پنسیلوانیا هجوم برده و ۱۹ نفر که ۶ نفر از آنان دانشجوی همین دانشگاه بودند را دستگیر کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، پلیس می‌گوید که دانشجویان قصد داشتند وارد یکی از تالار‌های دانشگاه شده و آن را اشغال کنند. معترضان نیز می‌گویند به دلیل اینکه مسئولان دانشگاه خواسته‌های آنان را برآورده نکرده و از مذاکره با حسن نیت خودداری کردند، قصد انجام این کار را داشتند. خواسته معترضان حامی فلسطین آن بود که دانشگاه جزئیات بودجه خود را فاش کرده و از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی خودداری کند. آنها همچنین درخواست کرده بودند که دانشگاه از معترضان حامی فلسطین دفاع کند. 

در حال حاضر در‌های خروجی دانشگاه پنسیلوانیا با سیم خاردار و صندلی و میز‌های فلزی مسدود شده است. 

دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر صحنه تظاهرات و مطالبه جدی دانشجویان حامی فلسطین برای قطع هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی بوده است. این اعتراضات در روز‌های گذشته نیز در قالب مراسم فارغ‌التحصیلی به شکل‌های گوناگون جلوه پیدا کرده است. در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه «دوک» در کارولینای شمالی، برخی دانشجویان در اعتراض به حضور «جری ساینفلد» که یک کمدین طرفدار اسرائیل است، صندلی‌های خود را ترک کرده و فریاد «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار شریک جرم اسرائیل جنایتکار در نسل‌کشی فلسطینی‌ها است
آمریکا جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون نقش اساسی در نسل‌کشی در غزه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۰۷:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دم دانشجوهای امریکایی گرم باید تشکر کرد ازشون برای این خیزیش موثر علیه ظلم و ستم و ما شرمنده که نشستیم و نگاه میکنیم فقط
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۶:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ممکن است در پشت این اعتراضات رد پای اقای پوتین باشد شاید این امر برای نسل جدید که دهه هفتاد شمسی در نوجوانی و یا کوچولو بوده قابل درک نباشد اما برای ما که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و فروپاشی دیوار برلین بعنوان مرز ایدلوژی بلوک شرق و غرب را دیدیم قابل درک است که پوتین که فرو پاشی شوروی را از چشم امریکا میداند اینک در پی انتقام از امریکا باشد و با معماری که بنا به اعتراف رسانه های گروهی خود امریکا در پیروزی ترامپ داشت اینک وقت انتقام و میوه چینی اوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا کند .همینجوری دانشجویانی که مصلحت امیز
تظاهرات میکنند
بگیرند .تا شاید غرب زدگان از کما در ایند و
اعتراف به واقعیت کنند که در سراب غرب بسر میبرند
و چونکه بنفع شون نیست
واقعیت ها را پنهان میکنند و حسابی ماله بر مشکلات عدیده غرب می کشند
آخرین اخبار