ادعای زلنسکی درباره ترس همزمان غرب از شکست روسیه و اوکراین

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد غرب همانطور که می‌ترسد اوکراین در جنگ شکست بخورد، از شکست روسیه در جنگ نیز واهمه دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که غرب هم از شکست روسیه و هم از شکست اوکراین در جنگ ترس دارد.

براساس گزارش القدس العربی، او گفت: ما خود را در شرایط غیرمنطقی می‌بینیم که در آن غرب می‌ترسد روسیه در جنگ شکست بخورد و (در عین حال) نمی‌خواهد اوکراین در آن شکست بخورد. زیرا پیروزی نهایی اوکراین منجر به شکست روسیه خواهد شد و پیروزی نهایی روسیه منجر به شکست اوکراین خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین کشور‌های غربی را به ممانعت از استفاده کشورش از تسلیحات خود برای حمله به خاک روسیه متهم کرد و هشدار داد که روسیه ممکن است حملات خود را تشدید کند و گفت که کی‌یف با وجود درخواست‌های غرب برای یک راه حل سریع، تنها صلح عادلانه را می‌پذیرد. 

زلنسکی گفت: روسیه می‌تواند از خاک خود به ما حمله کند و این بزرگترین مزیتی است که از آن برخوردار است و ما نمی‌توانیم با استفاده از تسلیحات غربی، حمله‌ای به این کشور انجام دهیم.

وقتی از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه روسیه در جریان دیدار این هفته از کی‌یف در مورد این موضوع پرسیده شد، گفت: اوکراین در نهایت باید تصمیمات خود را در مورد نحوه مبارزه با این جنگ اتخاذ کند.

این درحالی است که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲ منطقه دیگر در خارکیف و یک منطقه در زاپروژیای جنوبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌هایی از گروه نظامی شمال روسیه پس از درگیری‌های شدید، شهرک‌های «هلی‌بوکه» و «لوکیانتسی» در خارکیف را تصرف کرده و تا عمق منطقه دفاعی دشمن پیشروی کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
دلقک خودشیفته
آخرین اخبار