اولیانوف: تروئیکای اروپایی درقبال نظرات بورل در خصوص برجام سکوت کرده است

نماینده روسیه در مذاکرات برجامی اعلام کرد سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات پاسخی به نظرات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نمی‌دهند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی توییتری نسبت به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

اولیانوف در پیامی با بیان آنکه «جوزپ بورل» به تازگی گفته است که جایگزینی برای برجام وجود ندارد نوشت: «مخالفت کردن با این نظر سخت است، اما آیا سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان هم همین نظر را دارند؟ این مسئله نامشخص است، زیرا آن‌ها همواره سکوت می‌کنند.»

این در حالیست که به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه اخیر خود مدعی شد که کشورش هنوز به دیپلماسی معتقد است و بهترین راه توافق هسته‌ای از طریق دیپلماسی قابل دسترسی است و همچنین ادعا کرد: «در ماه سپتامبر ایران و همه طرف‌ها فرصت طلایی داشتیم که برجام را احیا کنیم. همه آماده همکاری بودند، حتی برای یک یا دو روز تصور می‌کردیم که ایران هم آماده همکاری بود، اما در آخرین لحظه آن‌ها با مطالباتی برگشتند که قابل پذیرش نبود. در نتیجه آن‌ها بودند که فرصت برای بازگشت فوری و سریع به برجام را از بین بردند.»

ساعاتی پیش نیز «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، طی اظهاراتی با اشاره به اینکه ایران به الزامات مربوط به توافق هسته‌ای متعهد بوده است، اعلام کرد مذاکرات کنونی پرونده هسته‌ای ایران به یک دوراهی رسیده است و طرف‌های دیگر در پاسخ تاخیر دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م قلی نژاد
۱۳:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۱
شک نکنید برجام عملی میشه وبیش از ایران دشمنان نیاز به برجام دارند ومجبور ترند .تکیه گاه اصلی ما خداست .انشالل بحق شهدا هر چه زودتر بخاطرخوشحالی قلب مادران شهدا همه چی بنفع ما تموم میشه.
آخرین اخبار