رابرت مالی: توافق هسته‌ای با ایران نمرده است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که کشورش هنوز به دیپلماسی معتقد است و بهترین راه توافق هسته‌ای از طریق دیپلماسی قابل دسترسی است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن همچنان معتقد است بهترین راه برای رسیدن به توافق هسته‌ای دیپلماسی است و آمریکا آماده است که این دیپلماسی را ادامه دهد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ با این رسانه مدعی شد: شغل من ترویج و حفاظت از منافع آمریکاست. کاملا واضح گفته‌ایم که در ماه سپتامبر ایران و همه طرف‌ها فرصت طلایی داشتیم که برجام را احیا کنیم. همه آماده همکاری بودند، حتی برای یک یا دو روز تصور می‌کردیم که ایران هم آماده همکاری بود، اما در آخرین لحظه آن‌ها با مطالباتی برگشتند که قابل پذیرش نبود. در نتیجه آن‌ها بودند که فرصت برای بازگشت فوری و سریع به برجام را از بین بردند.

او در ادامه ادعا کرد: ما هنوز به دیپلماسی اعتقاد داریم و معتقدیم که علی رغم هر اتفاقی که در چند ماه گذشته افتاده است، همچنان بهترین راهکار برای اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، توافق هسته‌ای است. ما آماده‌ایم که به این دیپلماسی ادامه دهیم.

او با تکرار اتهام علیه ایران در مورد عدم تمایل به احیای برجام گفت: «اما طرفی که به امکان کاملا واقعی و فوری احیای برجام پشت کرد، ایران در ماه سپتامبر بود.»

رابرت مالی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در مورد ناآرامی‌های اخیر در ایران، بار دیگر از آن حمایت کرد.

 این اظهارات در حالی بیان می‌شود که «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا پیش از این طی اظهاراتی بار دیگر به موضوع ناآرامی‌ها در ایران ورود و تاکید کرده بود که مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۰۵ ۱۵ دی ۱۴۰۱
بورل. هر کس مسئول نفس خودش است. کسی حق دخالت در امور دیگران را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
دکتر هم شده این رابرتمون
دکتر کی بودی؟؟؟؟
دکتر جان قلب برجام دیگر کار نمی کند
وباتری قلب را هم پس می زند
از زمان تولد برجام هی دستمال می چپوندید توحلق برجام تا خفش کنید
حالا هم می خواهید احیاش کنید
زرشک قاینات ایران صادر می کند بخرید وحالش را ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
توافق مرده است مرده باز تاکید کنیم مرده است مرده مگر اینکه تحریمها برداشته و غرامت و خسارت به ایران ما و ایرانیان داده شود و برای عهد نشکستن چند باره تضمین بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۲ دی ۱۴۰۱
نا کنون تحریمی رفع نشده که هیچ بیشتر و بیشتر هم شده پس شک نکنید که برجام مرده است و اینها فقط پاچه خواری غرب برای هیچ و پوچ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۲ دی ۱۴۰۱
اون موقع که برجام امضا شد خوتونو میکشتین گریه میکردین که کشور به تاراج رفت.الان که اونا نمیخوان شما چرا به پاهاشون میوفتین.آقا بیخیال شین.سالهاست با توافق مردم رو معطل کردین کشور رو معطل کردین.مگه نمیگفتین مذاکره سمه مگه برجام بد نبود؟مگه نمیگفتین هشتاد درصد مشکلات از بی عرضگی مسئولینه؟خوب بیخیال توافق بشین.
Iran (Islamic Republic of)
اا
۲۱:۰۰ ۰۲ دی ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
مذاکره برای هیچ و پوچ بی فایده است
آخرین اخبار