دانش آموزان از اوقات فراغت خود استفاده کردند

حضور دانش آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت، علاوه بر غنی سازی تعطیلات تابستان به حرفه آموزی و یادگیری دانش آموزان نیز منجر شده است.

تابستان در حال اتمام است و کودکان و نوجوانان به صورت‌های مختلف این ایام را پشت سر گذرانده اند.

آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مساجد و خانه‌های محله در تابستان سعی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دارند.

برنامه‌های مختلفی در تابستان امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در خراسان جنوبی اجرا شده است.

علاقه به فنون مختلف در کلاس های اوقات فراغت

یکی از دانش آموزان حاضر در کلاس‌های تابستانی گفت: تابستان امسال در کلاس زبان انگلیسی شرکت کردم و نحوه تدریس معلم برایم جالب بود.

او افزود: به خاطر همین موضوع، هم زبان انگلیسی آموختم و هم از زمان فراغتم بهره کافی را بردم.


بیشتر بخوانید


یکی از دانش آموزان نیز در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای حاضر شده بود و بیان کرد: علاقه زیادی به سنگ‌ها داشتم و به همین دلیل رشته تراش سنگ و گوهر تراشی را دنبال کردم.

او گفت: یادگیری مهارت‌ها در فنی و حرفه‌ای سبب می‌شود تا بتوانیم برای خودمان در آینده درآمدزایی کرده و حتی واحد اشتغالزا راه اندازی کنیم.

استقبال دانش آموزان از کلاس های مختلف اوقات فراغت

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تابستان امسال بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز دختر و پسر از دوره‌‎های مختلف تحصیلی، از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت استقبال کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد دارد.

او افزود: پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی، امسال بر پنج محور اصلی مهارت‌های معرفتی، بصیرتی، فرهنگی و هنری، اقتصادی و اشتغال‌زایی، حرفه‌ای و ورزشی و سلامت فعالیت می‌کنند.

خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: امسال هشت هزار و ۹۸۰ دانش‌آموز در قالب ۴۴۹ برنامه در ۱۱ شهرستان استان از کلاس‌های اوقات فراغت بهره‌مند شده‌اند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سه شبستان و ۱۲ رواق اقدام به برنامه‌ریزی اوقات فراغت در سطح مساجد استان کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.