هشدار مسکو به آمریکا درباره مصادره اموال روسیه

یک مقام ارشد روسیه به آمریکا نسبت به فروپاشی روابط میان مسکو و واشنگتن در صورت مصادره اموال هشدار داد.

«الکساندر دارچیف» رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری تاس، به آمریکا درباره مصادره اموال روسیه هشدار داد.

دارچیف دربخشی از سخنان خود بدون آنکه به دارایی‌های خاصی از روسیه اشاره کند، گفت: «هرگونه تصرف احتمالی دارایی‌های روسیه، روابط دو جانبه مسکو با واشنگتن را به طور کامل نابود خواهد کرد. ما به آمریکایی‌ها درباره پیامد‌های زیانبار چنین اقداماتی که برای همیشه به روابط دوجانبه لطمه می‌زند، هشدار می‌دهیم که به نفع هیچ طرفی نیست.»

او همچنین هشدار داد: «مداخلات آمریکا در امور مربوط به اوکراین به قدری افزایش داشته که آمریکایی‌ها به یک طرف مستقیم در درگیری تبدیل شده‌اند.»

اسفندماه سال گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. در حال حاضر هم نیرو‌های جمهوری دونتسک همچنان برای آزادسازی اراضی این جمهوری از دست نیرو‌های اوکراین در تلاشند.نیرو‌های اوکراینی از سال ۲۰۱۴ علیه ساکنان این جمهوری و جمهوری لوهانسک جنایت کشتار جمعی در پیش گرفته‌اند.

عملیات نازی زدایی روسیه در اوکراین که به دلیل مداخلات آمریکا در روابط میان روسیه و اوکراین و برافروختن روابط میان دو کشور انجام شد، با مداخلات کشور‌های اروپایی و واشنگتن هر روز رو به وخامت بیشتری می گذارد.

به طور مثال، اروپا در تازه‌ترین اقدام در تلاش است تا ورود گردشگران روسیه به کشور‌های اروپایی را ممنوع کند. این تصمیم را ابتدا فنلاند و سوئد مطرح کردند که استونی هم موافقت کرد و امروز در راستای آن خبرنگار‌ها و فیلمبرداران «ایزوستیا» نشریه پرتیراژ و معتبر روسیه،  را بازداشت و روادید آن‌ها را لغو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
به تلافی مصادره اموال روسیه اگر دولت روسیه تا میلی سانت آخر اکراین را به خاک خود ضمیمه نکند و پرچم روسیه را در کی اف برافراشته نکند ار خود امریکا کمتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
حکومت روسیه منزوی و ضعیف شده
آخرین اخبار