هشدار رئیس امنیت آلمان درباره ناآرامی‌های جمعی در آینده

یک مقام امنیت داخلی آلمان گفت که این کشور ممکن است در پاییز امسال با ناآرامی‌های گسترده در رابطه با بحران انرژی و کرونا روبه‌رو شود.

یک مقام ارشد امنیتی در آلمان می‌گوید اعتراضات گذشته به محدودیت‌های کرونایی در مقایسه با آنچه در آینده در پیش است، شبیه «جشن تولد یک بچه» خواهد بود.

به گزارش آرتی، «استفان کرامر» یک رئیس منطقه‌ای آژانس امنیت داخلی آلمان گفت که این کشور باید برای این احتمال آماده شود که افراط گرایان در اعتراضات مشروع بر سر بحران‌های انرژی و اقتصادی رخنه کند.

به گفت این مقام امنیتی آلمان گفت می‌توان انتظار داشت که تظاهرات‌هایی برسر «کمبود گاز، مشکلات انرژی، مشکلات عرضه، رکود اقتصادی احتمالی، بیکاری، و همچنین فقر رو به رشد تا طبقه متوسط» برگزار شود.

کرامر گفت: «افراطی‌هایی که می‌توانند در تظاهرات رخنه کنند، شامل به اصطلاح «متفکران جانبی» هستند که علیه محدودیت‌های ویروس کرونا در طول همه‌گیری تجمع کردند، آن‌ها همچنین فعالان راست‌گرایی هستند که قبلاً در ماه‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی رفتارایی را ایجاد کرده‌اند.»

این مقام هشدار داد: «اگر چنین سناریو‌هایی محقق شود احتمالاً با اعتراضات و شورش‌های توده‌ای مواجه خواهیم شد. با توجه به همه‌گیری کرونا و پیامد‌های اقتصادی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین ما با یک روحیه شدیداً احساساتی، تهاجمی و بدبینانه در جامعه روبه‌رو هستیم که به دولت، نهاد‌ها و بازیگران سیاسی آن اعتماد ندارد و مملو از تردید‌های گسترده است.»

رئیس امنیت گفت: «این روحیه بسیار هیجانی و انفجاری می‌تواند به راحتی تشدید شود» و افزود که «اگر این اتفاق بیفتد، درگیری‌هایی که آلمان در طول همه‌گیری دیده است احتمالاً بیشتر شبیه جشن تولد کودکان خواهد بود.»

به گفته این مقام مسئول، مدیریت مؤثر بحران و همکاری بین نیرو‌های سیاسی در همه طرف‌ها برای اجتناب از آنچه که وی «پاییز داغ» نامید، ضروری است.

وی افزود: «اما مهمترین عامل برای جلوگیری از ناآرامی و حفظ صلح اجتماعی باید بازگرداندن اعتماد آلمانی‌ها به مقامات باشد.»

این در حالی است که پیش از این نیز انجمن مستأجران آلمان هشدار داد ممکن است حداقل یک سوم آلمانی‌هایی که درآمد پایینی دارند، نتوانند قبض‌های فزاینده انرژی را بپردازند.

پیش‌تر نشریه بلومبرگ در مطلبی به بحران انرژی در اروپا و پیامد‌های آن بر سبد غذایی خانواده‌ها پرداخت و نوشت بحران انرژی موجب افزایش بهای مواد غذایی در انگلیس شده و این افزایش هزینه‌ها زندگی شهروندان را که با بحران تامین هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، تحت شعاع قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار