زلنسکی: اتحادیه اروپا نباید بازاری برای روس‌ها باشد

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از متحدان غربی خود خواست مردم روسیه را به دلیل جنگ این کشور تحریم کنند.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، روز جمعه بار دیگر از کشور‌های اتحادیه اروپا خواست تا صدور روادید برای شهروندان روسیه را برای حفظ این اتحادیه از تبدیل شدن به «بازار» («سوپرمارکت») برای هر کس که ابزار ورود به آن را داشته باشد، ممنوع کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی مدعی شد پیشنهادش شامل روس‌هایی نمی‌شود که به علت به خطر انداختن آزادی یا زندگی شان به واسطه مقاومت در برابر سیاست‌های ولادیمیر پوتین، به کمک نیاز دارند.

زلنسکی نخستین بار در مصاحبه‌ای که این هفته با «واشنگتن پست» انجام داد، خواهان ممنوعیت صدور روادید (برای روس ها) شد و گفت روس‌ها باید در جهان خودشان زندگی کنند تا اینکه فلسفه شان را تغییر دهند.

«دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، تقاضای زلنسکی را محکوم کرد و گفت: «هر گونه تلاش برای منزوی کردن روس‌ها یا روسیه، فرآیندی است که هیچ دورنمایی ندارد.»

مدودف در دیدار از جمهوری دونتسک در پاسخ به سئوال یک روزنامه نگار (نادانا فریدریکسون) درباره آینده زلنسکی گفت، او یا باید منتظر محاکمه اش باشد یا به کار سابقش یعنی بازی در نقش‌های کمدی باز گردد و نقش‌های حاشیه‌ای ایفا کند.

نیرو‌های جمهوری دونتسک همچنان برای آزادسازی اراضی این جمهوری از دست نیرو‌های اوکراین در تلاشند. نیرو‌های اوکراینی از سال ۲۰۱۴ علیه ساکنان این جمهوری و جمهوری لوگانسک جنایت کشتار جمعی در پیش گرفته اند.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
واقعا فاشیستی
Germany
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
این دلقک جهان را بهم ریخت
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۱:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
اتحادیه اروپا به دلقکی مثل تو نیازی ندارد. برو گورت را گم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
مسخره فکر میکنه اینم نقش کمدی هست بابا نگاهی بنداز به اروپا و امریکا .پشتت خالی کردن کی فکر کمک به شماست
آخرین اخبار