بازگشایی دانشگاه رازی به شرط بهبود وضعیت کرونایی کرمانشاه

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه از بازگشایی دانشگاه رازی به شرط بهبود وضعیت کرونایی کرمانشاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محمد نبی احمدی گفت: در ماه بهمن ماه طی ابلاغیه از سمت ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که بازگشایی دانشگاه‌ها و از سرگیری آموزش به صورت حضوری از تاریخ ۲۳ اسفند ماه به دانشگاه رازی کرمانشاه صورت گیرد.

 با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی ستاد مقابله با کرونا و قرار گرفتن استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی برنامه بازگشایی دانشگاه لغو شد، اما به محض بهتر شدن شرایط استان کرمانشاه و دریافت مجوز از سمت ستاد مقابله با کرونای استان دانشگاه رازی آموزش حضوری خود را آغاز می‌کند.

بازگشایی دانشگاه به عنوان یک امر ضروری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه با همفکری مسئولان دانشگاه و البته بهبودی وضعیت استان کرمانشاه از لحاظ کرونایی است با این حال دانشگاه رازی آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی را برای بازگشایی دانشگاه و شروع کلاس‌ها به صورت حضوری را دارد.

بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده به دانشگاه رازی تمام استادان و دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس باید کارت واکسن خود را ارائه دهند و در حال حاضر طبق آمار‌های گرفته شده می‌توان گفت جز تعداد اندکی باقی دانشجویان و استادان تزریق واکسن کرونا را داشته‌اند.

آقای احمدی با اشاره به آمادگی شرایط دانشگاه از لحاظ بهداشتی در کلاس‌های درس و سایر مکان‌های موجود در دانشگاه، گفت: برای تهیه اقلام غذایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها و کلاس‌های مقاطع تکمیلی مشکل وجود ندارد و تنها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی از لحاظ تأمین فضا به اندازه کافی در خوابگاه‌ها در مضیقه هستیم که البته به زودی حل خواهد شد.

 برای بازگشایی دانشگاه تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف اندیشیده شده است؛ علاوه بر اینکه رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از جانب دانشجویان الزامی است و در زمان برگزاری کلاس‌ها ضدعفونی، نظافت و گندزدایی به طور منظم در کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی از سمت دانشگاه انجام می‌شود و در مبادی ورودی دانشکده‌ها دستگاه‌های ضدعفونی نصب خواهد شد.

به شرط بهبود و تغییر وضعیت کرونایی موجود در استان و رسیدن به حد قابل قبول باید گفت که پس از تعطیلات ایام عید نوروز ۱۴۰۱ حضور دانشجویان در دانشگاه با تأیید ستاد مقابله با کرونا الزامی بوده و دانشگاه نیز آمادگی کافی را برای این امر دارد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
با عرض سلام و آرزوی سلامتی و قبول طاعات شما مسئولین محترم
ما دانشجویان در خواستی داشتیم و از همه مسئولین تقاضا داریم که درخواست ما رو بررسی بفرمایند
جتاب محترم وزیر علوم تا پایان سال تحصیلی ۲ ماه و نیم بیشتر نمانده که البته اگر تعطیلات رسمی و ۵ شنبه و جمعه ها رو کم کنیم کمتر از ۲ ماه میشود دانشجویان غیر بومی هستیم و خودتان اطلاع دارید ما اگر در کلاس و محوطه دانشگاه کلیه موارد بهداشتی را رعایت کنیم دیگه در خوابگاه که ۴ یا ۶ یا ۸ نفر ساکن هستند و از شهرهای مختلف هستیم نمیشود رعایت کرد در یک اتاق کوچک و ۴ نفره هم باید تا صبح ماسک زد؟ در هر طبقه ۲ حمام و ۲ سرویس بهداشتی دست کم برای استفاده ۵۰ نفر چه جوری میشه رعایت کرد؟ سلف های غذا خوری شلوغ آیا موقع غذا هم باید ماسک بزنیم؟ عزیزانی رو که در سال قبل بخاطر کرونا از دست دادیم ۳ دوز واکسن هم تزریق کرده بودن با توجه به حجم بالای سفرهای نوروزی و احتمال بالاتر رفتن کرونا و شهرهای قرمز و سویه جدید کرونا از شما عاجزانه خواهش میکنیم که در تصمیم خود بازنگری کرده و انشاالله با یاری خدا ترم مهر ۱۴۰۱ شاهد بازگشایی کامل دانشگاه از اول مهر باشیم جان ما جوانان گرو تصمیمات شماست خسته نباشید و خدا قوت
آخرین اخبار