رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه:

کارگروه "کاهش تخلفات ساختمانی" در کرمانشاه تشکیل شود

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه گفت: برای کاهش پرونده‌های ساخت و ساز، پیشنهاد داده‌ایم کارگروه کاهش حجم تخلفات ساختمانی در کرمانشاه تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- آرش شادفر گفت: حدود ۹۰ درصد پرونده‌های ساخت و ساز در کرمانشاه به کمسیون ماده ۱۰۰ می‌رود که بیانگر حجم بالای تخلفات در این بخش است.

 از سوی دیگر در بهمن ماه امسال با مصوبه شهرداری و شورای شهر شاهد افزایش قابل توجه جرائم ماده ۱۰۰ بودیم، به‌گونه‌ای که این افزایش در برخی موارد تا سه برابر بوده است.

آقای شادفر این افزایش را نامتناسب و نامتوازن با وضعیت شهر و اقتصاد کرمانشاه دانست و تاکید کرد: این افزایش بر قیمت مسکن و املاک نیز اثر خواهد گذاشت.

 اگرچه افزایش جرائم ماده ۱۰۰ نقش بازدارندگی دارد، اما در شرایطی که به صورت کارشناسی شده باشد. همچنین افزایش جرائم تنها یکی از راهکار‌های کاهش پرونده‌های تخلفات ساخت و ساز است.

باید دو راهکار بلندمدت و کوتاه مدت در نظر بگیریم که راهکار بلندمدت بازنگری و تصویب طرح جامع و طرح تفصیلی شهر کرمانشاه است که بیش از دو سال زمان می‌برد.

 تا آن زمان باید از راهکار کوتاه مدت استفاده کنیم؛ پیشنهاد دادیم برای این منظور کارگروه کاهش حجم تخلفات ساختمان در کرمانشاه تشکیل شود.

 این کارگروه متشکل از معاونت عمرانی استانداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنعت ساختمان است و رویکرد‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

 یکی از این رویکرد‌ها آگاهی دادن به مردم در زمینه تخلفات ساخت و ساز است؛ بسیاری از مردم نسبت به تخلفاتی که انجام می‌دهند آگاهی ندارند و کسب درآمد از ناآگاهی مردم درست نیست.

در درجه اول باید از طریق رسانه‌ها به مردم آگاهی بدهیم، زیرا چنانچه اطلاعات کافی داشته باشند سراغ بسیاری از تخلفات نمی‌روند.

به علاوه باید در هریک از مناطق هشت گانه شهرداری یک میز خدمت با حضور یک فرد تعریف شود که مسئول آگاهی دادن به مردم در زمینه تخلفات ساخت و ساز باشد.

 استفاده از ظرفیت کمسیون ماده پنج نیز از دیگر راهکار‌ها است.

 هریک از این راهکار‌ها می‌تواند به نوبه خود به کاهش حجم پرونده‌های تخلف ساخت و ساز کمک کند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار